شرکت اپل با شکایتی در دادگاه فدرال ایالات متحده مواجه شده است که ادعا می‌کند تبلیغات این شرکت در خصوص قابلیت‌های “هوش اپل” به‌صورت نادرست صورت گرفته است. این دعوی که روز چهارشنبه در دادگاه منطقه‌ای سن‌خوزه ثبت شده، به دنبال کسب وضعیت شکایت دسته‌جمعی و درخواست غرامت برای مصرف‌کنندگان است که آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های مجهز به فناوری هوش اپل را خریداری کرده‌اند.

در متن شکایت، شاکیان اظهار داشته‌اند که کاربران این دستگاه‌ها، ویژگی‌های وعده داده شده مرتبط با هوش اپل را دریافت نکرده‌اند. وکلای شاکیان در این پرونده عنوان کرده‌اند: «تبلیغات اپل انتظارات واضح و منطقی مصرف‌کننده را ایجاد کرده بود که این قابلیت‌های تحول‌آفرین با انتشار آیفون در دسترس قرار می‌گیرند.» با این حال، برخلاف ادعاهای اپل در خصوص توانایی‌های پیشرفته هوش مصنوعی، محصولات ارائه شده نسخه‌ای بسیار محدود یا حتی فاقد ویژگی‌های وعده داده شده هوش اپل بوده‌اند و این موضوع باعث گمراه شدن مصرف‌کنندگان در خصوص عملکرد و کارایی واقعی این فناوری شده است.

این دعوی، چالشی جدید برای اپل محسوب می‌شود؛ شرکتی که به‌سختی تلاش می‌کند تا قابلیت‌های پر سروصدای هوش اپل را به بازار عرضه کند. به گزارش بلومبرگ، تیم کوک، مدیرعامل اپل، روز پنجشنبه اعلام کرده که اعتماد خود را به توانایی “جان جیاناندریا”، رئیس هوش مصنوعی اپل، در تحقق توسعه محصولات مرتبط از دست داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شکایت و تأثیرات احتمالی آن بر روی جایگاه اپل در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی، سایت بینا ویرا را دنبال کنید.

تحلیل تصویر با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا