خبر جدید از کسب‌وکار هوش مصنوعی: جمع‌آوری ۲۵ میلیون دلار سرمایه برای استارتاپ Artisan

جاسپار کارمیکال-جک، موسس و مدیرعامل ۲۳ ساله شرکت استارتاپی Artisan که به توسعه نمایندگان فروش مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پردازد، اعلام کرد که این شرکت موفق به جذب ۲۵ میلیون دلار سرمایه در دور سری A شده است. این دور سرمایه‌گذاری به رهبری Glade Brook Capital انجام شده و شرکت‌هایی همچون Y Combinator، Day One Ventures، HubSpot Ventures و افراد دیگری نیز در آن مشارکت داشته‌اند.

Artisan، که یک سال پیش یکی از فارغ‌التحصیلان مورد توجه کلاس زمستان ۲۰۲۴ Y Combinator بود و در سپتامبر گذشته ۱۲ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده بود، هم‌اکنون در حال رشد سریع در بازار نمایندگان توسعه فروش هوش مصنوعی (AI SDR) است. یکی از کمپین‌های معروف این شرکت، “متوقف کنید استخدام انسان‌ها” بوده که توجهات زیادی را جلب کرده و باعث شده تا بسیاری از مقالات خبری و پست‌های اجتماعی در مورد آن نوشته شود.

کارمیکال-جک در کنفرانس TechCrunch در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند انسان‌ها را جایگزین کند، گفت: «خیر، که این خود عجیبی است زیرا ما بیلبوردهایی را با این پیام منتشر کردیم، اما هدف ما بیشتر جلب توجه بود.» او ادامه داد: «کار انسان‌ها زمانی ارزشمندتر می‌شود که ما محتوای هوش مصنوعی را داشته باشیم» و افزود که در حال حاضر Artisan دارای ۳۵ کارمند است و به دنبال جذب ۲۲ نفر دیگر، به ویژه در حوزه فروش می‌باشد.

بر اساس اظهارات کارمیکال-جک، Artisan پس از چندین چالش در مراحل اولیه، اکنون به نقطه‌ای رسیده است که محصول اصلی این شرکت، Ava، تنها ۱ در ۱۰،۰۰۰ ایمیل را دچار خطا می‌کند. او توضیح داد که با همکاری نزدیک با تامین‌کننده مدل، Anthropic، این شرکت توانسته است دستورالعمل‌های محکم‌تری ایجاد کند.

Artisan به تازگی دو محصول جدید در دست توسعه دارد: Aaron که به مدیریت پیام‌های ورودی خواهد پرداخت و Aria که به عنوان دستیار مدیریت جلسات عمل خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود هر دو محصول تا پایان سال ۲۰۲۵ روانه بازار شوند.

کارمیکال-جک تاکید کرد که نه همه شرکت‌ها باید از نمایندگان فروش هوش مصنوعی استفاده کنند و برخی صنایع، مانند آژانس‌های توسعه برون‌مرزی، دیگر برایشان مناسب نیستند. او گفت: «برخی مشتریان با فروش‌های برون‌مرزی به طور کامل شکست می‌خورند» و در ادامه بیان کرد که Artisan قراردادهایی با شرایط مناسب ارائه می‌دهد که به مشتریان اجازه می‌دهد زودتر قرارداد را لغو کنند.

در نهایت، Artisan در حال بررسی یک گزینه جدید قیمت‌گذاری بر اساس موفقیت با پلتفرم Paid.ai است تا مشتریان بتوانند به جای امضا قراردادهای بلندمدت، بسته به میزان پاسخ دریافتی، هزینه پرداخت کنند. کارمیکال-جک در این‌باره خاطرنشان کرد: «ما باید تنها به کسانی که از محصول ارزش دریافت می‌کنند، فروش داشته باشیم و اگر ارزش‌افزوده‌ای نداشته باشیم، نباید از آن‌ها هزینه‌ای دریافت کنیم.»

خوانش متن با صدای طبیعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا