افزایش ریسک‌های ژئوپولیتیکی در دنیای کسب‌وکار: ابزار جدید هوش مصنوعی برای رصد ریسک‌ها

بر اساس گزارش‌ها، تعرفه‌های تجاری که توسط رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، دونالد ترامپ، وضع شده است، به وضوح بر ریسک‌های ژئوپولیتیکی که به‌طور فزاینده‌ای بسیاری از کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستند، تأکید دارد. با ادامه تغییرات ناخواسته در سیاست‌های تجاری، شرکت‌ها، مؤسسات غیرانتفاعی، مشاوران و وکلا با دشواری‌های روزافزون در پیگیری تغییرات سریع بازار مواجه هستند. متیو اورسمَن، همکار مدیر گروه حقوقی Pillsbury Winthrop Shaw Pittman در لندن، به TechCrunch گفت: «ما در هر ساعت از هر روز در سیل خبرهای تجاری غرق شده‌ایم.»

شرکت Pillsbury که خدمات خود را به multinاینال‌ها و افراد با دارایی‌ بالا ارائه می‌دهد، جزو نخستین مشتریان استارتاپ بریتانیایی Hence AI به حساب می‌آید که محصول نرم‌افزاری جدیدی به نام Hence Global را عرضه کرده است. این ابزار هوش مصنوعی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ریسک‌های ژئوپولیتیکی و تجاری را رصد کنند. Hence Global دو کار عمده انجام می‌دهد: نخست، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ریسک‌ها را شناسایی کرده و راهکارهایی برای کاهش آن‌ها دریافت کنند. دوم، به ارائه‌دهندگان خدمات، مانند شرکت‌های مشاوره‌ای و حقوقی، کمک می‌کند تا تحلیلات معناداری را برای مشتریان خود تهیه کنند.

شان وست، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Hence AI، توضیح داد که «Hence Global مانند یک مشاور کسب‌وکاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که در کنار شما حرکت می‌کند.» با هزینه‌ای تنها ۱۵۰۰ دلار در سال برای محصول پایه، این ابزار به مراتب ارزان‌تر از مشاوران متداول است. وست افزود: «ما می‌خواهیم دسترسی به این اطلاعات را دموکراتیک کنیم.» با توجه به اینکه سازمان‌هایی مانند استارتاپ‌ها و NGOها نمی‌توانند در هر بار سوالی درباره ریسک، وکیل خود را فراخوان کنند، این محصول به عنوان یک راه‌حل ایده‌آل پیشنهاد می‌شود.

Hence Global بر بستر پلتفرم Foundry و هوش مصنوعی Palantir ساخته شده است و توانایی ترکیب مدل‌های مختلف هوش مصنوعی را برای درک و تحلیل اطلاعات مرتبط با نیازهای خاص مشتریان دارد. این سیستم داده‌ها را از منابع عمومی شامل خبرها، ویکی‌پدیا، پرونده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار و اطلاعات منتشر شده درباره تحریم‌ها و بانک جهانی جمع‌آوری می‌کند.

این محصول به مشتریان اجازه می‌دهد تا پروفایلی برای خود تعریف کرده و بر مبنای آن تحلیل‌های روزمره‌ای از تحولات ژئوپولیتیکی دریافت کنند. به عنوان مثال، در یک دمو، به سیستم اعلام کردیم که ما یک شرکت زیرساخت کریپتویی هستیم و خواهان دریافت تحلیلی پیوسته از تحولات تاثیرگذار بر محیط کسب‌وکار خود هستیم. Hence Global به‌طور خودکار به روزرسانی‌های روزانه‌ای مرتبط با این شرکت فراهم می‌آورد.

این ابزار برای شرکت‌ها بسیار کارآمد بوده و به خدمات‌دهندگان کمک می‌کند تا اطلاعات لازم برای پیگیری وضعیت بازار را در دست داشته باشند. یکی از مشتریان این محصول، روهیتش دهاوان، مدیرعامل شورای بین‌المللی فلزات و معدن، است که از Hence Global برای رصد احساسات بازار و سیاست‌ها استفاده می‌کند. وی این ابزار را با Uber Eats مقایسه کرد و اظهار داشت که این محصول در واقع نیازی بوده که تا قبل از وجودش احساس نمی‌شده.

Hence Global دومین محصول از Therefore AI است که پیش از آن محصولی به نام Hence Legal را ارائه کرده است. این استارتاپ در حال حاضر حدود ۵.۲ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده و به‌دنبال جذب سرمایه‌های بیشتر از سازمان‌هایی است که با مأموریت آن هم‌راستا باشند.

در نهایت، هدف Hence AI نه تنها بهبود دسترسی به مشاوره‌های معاملاتی بلکه ایجاد تحولی در نحوه رصد و تحلیل اطلاعات ژئوپولیتیک برای انواع کسب‌وکارها است.

متن خود را با هوش مصنوعی به تصویر تبدیل کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا