شرکتهایی مانند گوگل و مایکروسافت به تازگی مجموعههای تولیدی خود را با قابلیتهای هوش مصنوعی و دستیارهای هوشمند تجهیز کردهاند، در حالی که استارتاپهایی همچون کلیک آپ و رید ایآی به طور عمده بر روی ایجاد ادغامهای هوش مصنوعی و قابلیتهای جستجو تمرکز کردهاند. در راستای این روند رو به رشد، با هدف تقویت ابزارهای کار دیجیتال با هوش مصنوعی، در تاریخ چهارشنبه، شرکت دراپ باکس ابزار جستجوی هوش مصنوعی خود، داش، را که اولین بار در سال 2023 معرفی شده بود، بهروزرسانی کرد.
این شرکت قابلیت “درک” هوش مصنوعی را به داش اضافه کرده است که به کاربران این امکان را میدهد تا علاوه بر متن، به جستجو در محتوای صوتی، تصویری و ویدیویی نیز بپردازند. همچنین جستجوی افراد به داش اضافه شده است که به کاربران اجازه میدهد تا به دنبال افرادی که در پروژههای خاصی کار کردهاند یا کارشناسان در یک حوزه خاص بگردند. سال گذشته، دراپ باکس داش برای کسبوکارها را رونمایی کرد تا شرکتها بتوانند از جستجوی هوش مصنوعی بهرهمند شوند. امسال این شرکت با اضافه کردن امکانات جدید، ابزارهای اداری داش را بهبود میبخشد، از جمله امکان حذف برخی اسناد حساس از نتایج جستجو برای مدیران فناوری اطلاعات.
دراپ باکس پیشتر قابلیت خلاصهسازی اسناد را با استفاده از هوش مصنوعی معرفی کرده بود. اکنون، این شرکت ابزارهای جدید نوشتاری را معرفی کرده که از خلاصههای منابع مختلف برای ایجاد اسناد و ارائهها استفاده میکند. این ابزارها که در داش قرار دارند، میتوانند اطلاعات را از ایمیلها، یادداشتهای جلسه و اسناد موجود جمعآوری کرده و برنامههای پروژه، یادداشتها یا برگههای اطلاعاتی ایجاد کنند. ایده اصلی این است که کاربران نیازی به جابجایی بین چندین برنامه برای خواندن اطلاعات و افزودن آن به یک سند نداشته باشند.
علاوه بر این، دراپ باکس ادغامهای جدیدی را به داش اضافه کرده است که شامل ابزارهای ارتباطی مانند اسلاک، زوم و مایکروسافت تیمز، و همچنین ابزارهای مدیریت پروژه و خلاقانهای مانند فیگما، کانوا و جیرا میشود. به گفته دراپ باکس، این اقدام به کاربران کمک میکند تا اطلاعات را در پروژههای خود در پلتفرمهای مختلف جستجو کنند. با معرفی مدلهای جدید هوش مصنوعی از سوی فروشندگان، شرکتهای فعال در حوزه بهرهوری و نیروی کار متوجه شدهاند که جستجو در حجم وسیعی از اطلاعات، خلاصهسازی آن و حتی ایجاد محتوای جدید بر اساس آن به آسانی امکانپذیرتر شده است. چالش این شرکتها در حال حاضر، توسعه سریع امکانات جدید و ادغام آنها با سایر پلتفرمها بهمنظور حفظ رضایت مشتریان است.