در قلب محله گرینپوینت بروکلین، میان یک مدرسه ابتدایی و یک کتابخانه عمومی، یک فضای جدید از نوع “اشتراک کاری لوکس” به نام “چت هاوس” افتتاح شده است. این مکان، ویژگیهای مشابهی با دفاتر کار اشتراکی سنتی دارد: افرادی که مشغول تایپ کردن بر روی کیبورد کامپیوترهای خود هستند، شخصی در حال صحبت تلفنی و دیگرانی که برای نوشیدن قهوه تماسی با کامپیوتر خود برقرار کردهاند. اما تفاوت اصلی این فضا در این است که “چت هاوس” یک محیط اشتراکی مختص رباتهای چتبات است و تمامی اجزای آن، از جمله افراد، از مقوا ساخته شدهاند.
چت هاوس در واقع یک نمایشگاه هنری از هنرمند بروکلینی، نیم بنروون، است که شامل چندین ربات مقوایی است که با حرکات کنترلشده توسط موتورها، به کار مشغولند. در این مکان تابلویی قرار دارد که هزینه اجاره میز را “تنها” ۱۹۹۹ دلار در ماه اعلام میکند و تابلو دیگری این فضا را به عنوان “فضای کاری لوکس برای چتباتها” معرفی میکند. بنروون به وبسایت تکنیکال کرانچ گفت که این نمایشگاه را به عنوان راهی برای مقابله با واقعیت تغییرات سریع در صنعت خود، طراحی کرده است؛ صنعتی که در آن بیشتر کارهای وی در زمینه طراحی گرافیک و ویدئوگرافی به سمت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی سوق پیدا کرده است.
وی افزود که به دلیل تغییرات اخیر در صنعت، بسیاری از پروژههای فریلنسریاش رد شدهاند و شرکتها به سمت استفاده از ابزارهای AI روی آوردهاند. بنروون گفت: “این اثر نمایانگر عصبانیت من به شیوهای طنزآمیز است تا از تلخی این تغییرات بکاهد.” وی هدف خود را از این نمایشگاه، ایجاد فضایی مثبت عنوان کرد و تاکید کرد که هنری که به طور شفاف منفی باشد، در نهایت نیاز به دفاع از خود پیدا میکند.
در حین گفتوگوی او با من در کافهای نزدیک، گروههای زیادی به تماشا و عکاسی از چت هاوس پرداختند. بنروون همچنین بیان کرد که با وجود تغییرات هوش مصنوعی، وضعیت فعلی بهتر از بسیاری از مسائل دیگر در دنیای امروز است.
این هنرمند همیشه از مقوا در آثار خود استفاده کرده و در دوران تحصیلش، نمونهای زندگینما از یک ترمینال فرودگاهی با استفاده از مقوا ساخته است. او در یک دهه اخیر مشغول ساخت رباتهای مقوایی، معروف به “نوزادان مقوایی” بوده است. این انتخاب برای نمایش خود، نه تنها به دلیل راحتی کار با مقوا، بلکه به عنوان یک دیدگاه انتقادی نسبت به هوش مصنوعی نیز محسوب میشود.
چت هاوس در حال حاضر در ویترین یکی از ساختمانها واقع در خیابان ۱۲۱ نورمن در محله گرینپوینت بروکلین نیویورک به نمایش گذاشته شده و بنروون امیدوار است این نمایشگاه تا میانه ماه مه ادامه یابد و در صورت امکان به یک گالری بزرگتر منتقل شود.