شرکت‌ها در تمامی اندازه‌ها به‌طور فزاینده‌ای به پتانسیل‌های تحولی هوش مصنوعی (AI) پی می‌برند. با اینکه هیجان زیادی در مورد این فناوری نوین وجود دارد، بسیاری از پروژه‌های آزمایشی به مرحله تولید نمی‌رسند. استارتاپی به نام Gruve.ai که توسط تیم سابق Rahi Systems تأسیس شده است، قصد دارد به شرکت‌ها کمک کند تا راه‌حل‌های هوش مصنوعی را از مرحله آزمایش خارج کرده و به کاربردهای واقعی منتقل کنند. Rahi Systems یک شرکت ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فناوری اطلاعات است که در سال 2022 به مبلغ 225 میلیون دلار توسط Wesco خریداری شد.

شرکت‌های خدمات فناوری اطلاعات، از جمله بازیگران بزرگ مانند Accenture، به‌طور مداوم مشاوره‌های لازم برای اجرای پروژه‌های فناوری جدید را به شرکت‌ها ارائه می‌دهند، به ویژه زمانی که این شرکت‌ها در حال حاضر نیروی کار ماهر در دسترس ندارند. با این حال، به‌دلیل وابستگی اجتماعی این شرکت‌ها به پرسنل انسانی، هزینه‌های خدمات مشاوره گاهی بسیار بالا است. «صنعت خدمات فناوری در 25 تا 30 سال گذشته دستخوش تغییر نشده است»، Tarun Raisoni، مدیرعامل Gruve، به TechCrunch گفت. «هوش مصنوعی واقعاً این دینامیک را تغییر می‌دهد.»

Gruve امیدوار است که مدل مشاوره سنتی فناوری اطلاعات را به دو روش اساسی تغییر دهد: اول، کاهش نیاز به استخدام تعداد زیادی مشاور از طریق استفاده از عوامل هوش مصنوعی برای انجام وظایف تکراری. دوم، هزینه‌گیری از مشتریان بر اساس استفاده به جای محاسبه ساعتی. در گذشته، سرمایه‌گذاران جسور معمولاً تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در خدمات فناوری اطلاعات نداشتند، چرا که این مشاغل به‌دلیل وابستگی به نیروی کار انسانی، مقیاس‌پذیری کمتری داشتند. اما با به‌کارگیری عوامل هوش مصنوعی به‌جای مشاوران انسانی، Gruve می‌تواند حاشیه سود مشابه نرم‌افزار بین 70 تا 80 درصد ارائه دهد که به مراتب بالاتر از حاشیه‌های مشاوره‌های فناوری سنتی است.

مدل نوآورانه Gruve و تجربه تیم آن در ساخت Rahi Systems به این شرکت کمک کرده است تا 20 میلیون دلار در دوره تأمین مالی Serie A جذب کند که سرپرستی آن بر عهده Mayfield است و با مشارکت Cisco Investments و سایر سرمایه‌گذاران همراه بود. این سرمایه جدید مجموع تأمین مالی Gruve را به 37.5 میلیون دلار رسانده است.

Raisoni اظهار داشت که تیمش ابتدا با مشتری ملاقات کرده و نیازهای هوش مصنوعی آنها را شناسایی می‌کند و سپس داده‌های مربوطه را برای پشتیبانی از برنامه‌های هوش مصنوعی آماده می‌سازد. وی افزود: «شما باید کسب‌وکار مشتری خود را بشناسید قبل از اینکه بتوانید راه‌حل‌های هوش مصنوعی را اجرا کنید، زیرا فرآیندهای تجاری، گردش کار و نحوه خدمات‌دهی به مشتریان متفاوت است.»

اما هنگامی که Gruve آماده پیاده‌سازی باشد، عوامل هوش مصنوعی وظایفی نظیر شناسایی نفوذهای امنیتی و انتقال از سیستم‌های محلی به CRM ابری را به عهده خواهند گرفت. مانند مشاوره‌های فناوری اطلاعات سنتی، این شرکت با برخی از تامین‌کنندگان تکنولوژی معتبر همکاری می‌کند تا راه‌حل‌های خود را برای مشتریان اجرا کند. شرکای فعلی Gruve شامل شرکت‌های بزرگی همچون Cisco، IBM’s Red Hat و Google و همچنین حدود دوازده استارتاپ بومی هوش مصنوعی مانند Glean و Supervity است.

بر خلاف اکثر مشاوره‌های فناوری، Gruve بابت اجرای اولیه راه‌حل‌ها از مشتریان هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. Chaddha افزود: «خدمات ما به‌صورت درخواستی ارائه می‌شود، به گونه‌ای مشابه تأمین برق یا محاسبه ابری. به عنوان مثال، اگر Gruve هوش مصنوعی را برای امنیت اجرا کند، این شرکت تنها در صورت شناسایی و تحلیل یک نفوذ امنیتی توسط هوش مصنوعی نصب‌شده، از مشتری هزینه دریافت می‌کند.»

تبدیل گفتار به نوشتار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا