شبکه تبلیغاتی AdSense گوگل از اوایل سال جاری میلادی آغاز به پشتیبانی از تبلیغات درونمتنی کاربران با برخی از رباتهای چت هوش مصنوعی شخص ثالث کرده است. به گزارش بلومبرگ، این شرکت پس از انجام آزمایشاتی با استارتاپهای جستجوی هوش مصنوعی مانند iAsk و Liner این قابلیت را بهتدریج راهاندازی میکند. یکی از سخنگویان گوگل در این باره اظهار داشت: «AdSense for Search برای وبسایتهایی که میخواهند تبلیغات مرتبط را در تجربیات هوش مصنوعی مکالمهای خود نمایش دهند، در دسترس است.»
بهنظر میرسد گوگل بخواهد از این روند روزافزون علاقه کاربران به استفاده از رباتهای چت هوش مصنوعی مانند ChatGPT از OpenAI، Claude از Anthropic و Perplexity بهرهبرداری کند و در عین حال، تهدیدهای احتمالی این تغییرات را کاهش دهد. این شرکت در حوزه ابزارها و محصولات هوش مصنوعی سرمایهگذاری چشمگیری کرده و بهطور مداوم مدلهای زبانی بزرگ و بهروزرسانیهای متعددی را بر روی برنامهها و مدلهای هوش مصنوعی Gemini ارائه میدهد. همچنین گوگل از اواخر سال گذشته شروع به نمایش تبلیغات در «بررسیهای هوش مصنوعی» یا همان خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای برخی از جستجوها کرده است. بهزودی پاسخی از جانب گوگل در خصوص این گزارش دریافت نشد.