شرکت ServiceNow به تازگی از راه‌اندازی “مرکز کنترل هوش مصنوعی” (AI Control Tower) خبر داده است که هدف آن ارائه نگاهی جامع به اکوسیستم هوش مصنوعی در سازمان‌ها است. این ابزار جدید به مدیران هوش مصنوعی و سایر ذینفعان این امکان را می‌دهد تا تمامی اقدامات و مدل‌های هوش مصنوعی، شامل سیستم‌های شخص ثالث را زیر نظر داشته و مدیریت کنند.

مرکز کنترل هوش مصنوعی یک “مرکز فرماندهی” به شمار می‌آید که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا تمامی جریان‌های کاری هوش مصنوعی خود را به‌طور موثر هدایت کنند. کاربران با استفاده از این پلتفرم می‌توانند به راحتی نظارت کرده و جمع‌آوری داده‌ها را در مورد هر عامل هوش مصنوعی، مدل یا جریان کاری انجام دهند. همچنین این سیستم امکان مدیریت چرخه عمر کامل، گزارش‌گیری در زمان واقعی و رعایت الزامات قانونی و حاکمیتی هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد.

دوریت زیلبرشوت، معاون گروه تجربه‌ها و نوآوری‌های هوش مصنوعی در ServiceNow، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: “من می‌توانم به یک مکان واحد برای مشاهده تمامی سیستم‌های هوش مصنوعی دسترسی داشته باشم، از تعداد عوامل هوش مصنوعی که به کار گرفته شده‌اند تا آنهایی که در حال حاضر مستقر هستند.” این امکان به مدیران این اجازه را می‌دهد که در یک مرکز جامع، حاکمیت کامل و درک دقیقی از وضعیت هوش مصنوعی در سازمان خود داشته باشند.

با افزایش گسترش استفاده از عوامل و جریان‌های کاری مبتنی بر هوش مصنوعی در سازمان‌ها، مدیریت این ویژگی‌ها نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با توجه به اینکه سایر شرکت‌ها نیز به ارائه ابزارهایی برای نظارت و مدیریت سیستم‌های هوش مصنوعی پرداخته‌اند، عملكرد “مرکز کنترل هوش مصنوعی” می‌تواند به ارتقاء سطح کارایی و هماهنگی میان سیستم‌ها کمک نماید.

این در حالی است که ServiceNow به تازگی مجموعه‌ای از عوامل هوش مصنوعی را به منظور بهبود تعامل میان آن‌ها ارائه کرده است. “بافت عامل هوش مصنوعی” (AI Agent Fabric) از دیگر نوآوری‌های این شرکت است که به عوامل اجازه می‌دهد تا با یکدیگر و ابزارهای دیگر ارتباط برقرار کنند. با این ویژگی‌ها، سازمان‌ها می‌توانند از یکپارچگی بهتر و تبادل داده میان سیستم‌ها بهره‌برداری کنند و در نتیجه توانایی‌های بیشتری را به دست آورند.

در نهایت، این تحولات تازگی در صنعت هوش مصنوعی می‌تواند به رونق تولیدات و خدمات جدید منجر شود و به شرکت‌ها این امکان را بدهد تا با بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی، کارایی و توان رقابتی خود را افزایش دهند.

تبدیل نوشتار به گفتار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا