آمازون اعلام کرد که به تازگی ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را به منظور کمک به فروشندگان در بهبود فهرستهای کالاهای خود معرفی کرده است. با توجه به اینکه بسیاری از فروشندگان صدها محصول را در آمازون درج کردهاند و نیاز به بهروزرسانی اطلاعات آنها بهصورت دورهای وجود دارد، این فرآیند میتواند بسیار زمانبر و دشوار باشد. شرکت آمازون امیدوار است که فروشندگان با استفاده از این ابزار جدید، تحت عنوان “بهبود فهرست من”، به سادگی بتوانند این کار را انجام دهند.
این ابزار بهطور خودکار عنوانها، ویژگیها، توضیحات و جزئیات گمشده محصول را بر اساس روندهای فصلی به فروشندگان پیشنهاد میدهد. فروشندگان قادر خواهند بود که این پیشنهادات را بپذیرند، رد کنند یا تغییر دهند قبل از اینکه فهرست محصول را در کاتالوگ آمازون بهروزرسانی کنند. آمازون همچنین اعلام کرده است که از خدمات خود، یعنی آمازون بدراک، برای مدلهای هوش مصنوعی مولد بهمنظور بهدست آوردن بینشهایی از تعاملات مشتریان بر روی پلتفرم استفاده میکند.
این قابلیت بهطور محدود از امروز برای برخی فروشندگان در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و برنامهریزی شده است که در هفتههای آینده به تعداد بیشتری از فروشندگان گسترش یابد. آمازون اولین بار در سال 2023 ابزارهای هوش مصنوعی مولد را برای کمک به فروشندگان در نوشتن توضیحات محصولات معرفی کرد. در مارس 2024، ابزاری اضافه شد که به فروشندگان این امکان را میدهد تا با وارد کردن یک URL محصول از وبسایتهای خود، فهرستی بسازند. این قابلیت همچنین به فروشندگان اجازه میدهد تا یک تصویر یا چند کلمه را برای تولید یک فهرست بارگذاری کنند.
طبق اعلام آمازون، تاکنون بیش از 900,000 فروشنده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد این شرکت استفاده کردهاند و بیش از 90% از زمان، فروشندگان بدون ویرایش، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را قبول کردهاند. این نکته نشاندهنده دقت این ابزارها نیست و ممکن است برخی فروشندگان بهدقت خروجیها را بررسی نکنند. آمازون تنها شرکتی نیست که در تلاش است هوش مصنوعی مولد را به فرآیند بازاریابی بیفزاید؛ شرکتهایی مانند گوگل، eBay، متا و شاپیفای نیز ابزارهای مشابهی را در این زمینه ارائه کردهاند. استارتاپهایی مانند Avataar و Superscale نیز در حال توسعه برنامههایی هستند که به فروشندگان در ایجاد داراییهای بازاریابی با استفاده از هوش مصنوعی کمک کنند.