به گزارش بینا ویرا، اطلاعات به‌دست‌آمده از شرکت فناوری مالی Ramp نشان‌دهنده پیشرفت چشم‌گیر OpenAI در جلب سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌ها در حوزه هوش مصنوعی است. طبق شاخص هوش مصنوعی Ramp، که میزان پذیرش محصولات هوش مصنوعی در کسب‌وکارها را از طریق داده‌های پرداخت کارت و صورت‌حساب‌های Ramp تخمین می‌زند، ۳۲.۴ درصد از کسب‌وکارهای ایالات متحده تا ماه آوریل برای دریافت اشتراک‌ خدمات مختلف OpenAI، از جمله مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی، هزینه پرداخت کرده‌اند. این آمار نسبت به ۱۸.۹ درصد در ماه ژانویه و ۲۸ درصد در ماه مارس افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

در مقابل، رقبا در این عرصه با چالش‌هایی روبرو هستند. به‌طوری‌که تنها ۸ درصد از کسب‌وکارها در ماه گذشته به محصولات Anthropic اشتراک داشتند که این رقم نسبت به ۴.۶ درصد در ژانویه افزایش یابد. همچنین، اشتراک‌های Google AI نیز در این مدت کاهش یافته و از ۲.۳ درصد در فوریه به ۰.۱ درصد در آوریل رسیده است. آراد خارزیان، اقتصاددان Ramp در مطلبی که سه‌شنبه منتشر کرد، نوشت: “OpenAI همچنان در جذب مشتریان، سریع‌تر از هر کسب‌وکاری در پلتفرم Ramp عمل می‌کند.” وی افزود: “شاخص هوش مصنوعی Ramp نشان می‌دهد که پذیرش OpenAI در میان شرکت‌ها بیشتر از رقبا در حال افزایش است.”

لازم به ذکر است که شاخص هوش مصنوعی Ramp یک معیار کامل نیست و تنها به یک نمونه از داده‌های هزینه‌ای ۳۰,۰۰۰ شرکت می‌پردازد. همچنین با توجه به اینکه این شاخص محصولات و خدمات هوش مصنوعی را بر اساس نام‌های تجاری و جزئیات هزینه شناسایی می‌کند، ممکن است برخی هزینه‌ها که در مرکز هزینه‌های دیگر ردیابی شده‌اند، لحاظ نشود. با این حال، این آمارها نشان می‌دهند که OpenAI در حال تقویت موقعیت خود در بازار بزرگ و در حال رشد هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها است.

در گزارشی که در ماه آوریل منتشر شد، OpenAI اعلام کرد که بیش از ۲ میلیون کاربر تجاری دارد، که در مقایسه با ۱ میلیون کاربر در سپتامبر، رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد. به اعتقاد این شرکت، درآمد حاصل از فعالیت‌های تجاری به‌طور قابل‌توجهی به سودآوری آن کمک خواهد کرد. طبق گزارش بلومبرگ، OpenAI پیش‌بینی می‌کند که درآمدش در سال جاری به ۱۲.۷ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۶ به ۲۹.۴ میلیارد دلار برسد. با اینکه OpenAI انتظار ندارد که تا سال ۲۰۲۹ به درآمد نقدی مثبت برسد، این شرکت در حال بررسی طرح‌هایی برای دریافت هزینه‌های کلان از مشتریان تجاری برای “عامل‌های” هوش مصنوعی تخصصی است که به بهبود وظایف مهندسی نرم‌افزار و تحقیق کمک خواهند کرد.

تبدیل متن‌های فارسی به صوت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا