تحولات هوش مصنوعی در زنجیره تأمین: همکاری کلگیت-پالمولی و اوبر فریت

سه سال پیش، در حالی که پاندمی تأثیرات شگرفی بر روی شرکت‌های بزرگ و کوچک داشت، لوچیانو سیبر، مدیر زنجیره تأمین شرکت کلگیت-پالمولی، اقدام به برگزاری یک «عملیات لجستیکی» فراوان کرد. این اقدام به او کمک کرد تا درک بهتری از نحوه حرکت محصولات کلگیت-پالمولی در سطح جهانی به دست آورد. اما این کار او را با چالشی جدید روبرو کرد: حجم بالای داده‌ها. سیبر می‌گوید که حدود یک سال پیش راه حلی برای این مشکل پیدا کرد و آن همکاری با اوبر فریت بود. بخش لجستیک و تحلیل‌های این سرویس حمل‌ونقل، در حال توسعه روش‌های جدیدی برای مدیریت حجم بالای داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی است.

کلگیت-پالمولی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که از جدیدترین محصول اوبر فریت استفاده کرد، به نام «Insights AI» که بر روی لجستیک متمرکز است. اکنون اوبر فریت به‌طور رسمی یک مجموعه از قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای حمل‌کنندگان در سطح جهانی راه‌اندازی می‌کند که شامل گسترش Insights AI و بیش از ۳۰ عامل هوش مصنوعی برای اجرای وظایف کلیدی لجستیکی در طول چرخه حمل‌ونقل است.

اوبر فریت در تلاش است تا زنجیره‌های تأمین نامنظم را با ابزارهای مدرن هوش مصنوعی مدیریت کند. این شرکت همچنین به همراه فلیکس‌پورت که در فوریه مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی خود را معرفی کرد، در این مسیر قرار دارد. اما اوبر فریت بر این باور است که راه‌حل‌های هوش مصنوعی‌اش تأثیر فوری و مثبتی بر هزینه‌های مشتریان بزرگ خود و نزدیک به ۱۰ هزار حمل‌کننده دیگری که با آنها همکاری می‌کند، خواهد داشت. این به دلیل پایگاه دانشی و روابطی است که اوبر فریت در طی هشت سال فعالیت خود به‌دست آورده است.

لیور رون، بنیان‌گذار اوبر فریت، در مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ گفت: «زنجیره تأمین به‌طبیعت چالشی غنی از داده است. این یک مسئله پیچیده و دقیق است و هوش مصنوعی می‌تواند نقش بنیادینی در شکل‌دهی و تسریع آن ایفا کند.» اوبر فریت در آغاز کار خود در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یک مدل کارگزاری ساده راه‌اندازی شد و به مرور زمان به یک ارائه‌دهنده خدمات برای شرکت‌هایی که کالاها را در سطح جهانی حمل می‌کنند، تبدیل شد.

رون تأکید می‌کند که اوبر فریت از ابتدای تأسیس از یادگیری ماشین استفاده کرده است و برنامه‌ریزی برای استفاده از قابلیت‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی، حدود دو سال پیش آغاز شد. تلاش‌های اولیه برای ساخت یک «همیار لجستیکی» با چالش‌های بسیاری روبرو بود، اما اکنون این فناوری با دقت ۹۸ درصد، «تست جنگی» را پشت سر گذاشته و نتایج واقعی را به همراه داشته است.

مدل Insights AI به داده‌های داخلی و خارجی مرتبط با حدود ۲۰ میلیارد دلار حمل‌ونقل سالانه پرداخته و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا به‌طور سریع و بهینه به اطلاعات زنجیره تأمین خود دسترسی پیدا کنند. سیبر به کارکردهای این مدل اشاره کرده و خاطرنشان می‌کند که کلگیت-پالمولی به‌راحتی توانسته است حمل‌کنندگانی را که کمتر از سطح قرارداد، بارها را حمل می‌کنند، شناسایی کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

این تکنولوژی به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد که با استفاده از داده‌های دقیق و هوش مصنوعی، راه‌حل‌های پیشگیرانه‌تری در مدیریت زنجیره تأمین خود بیابند و در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های لجستیکی شود. رون می‌گوید: «این احساس بهتر از دسترسی به اطلاعات دقیق و فوری در دنیای پیچیده زنجیره تأمین است.»

کلگیت-پالمولی و اوبر فریت به یکدیگر اعتماد کرده‌اند و این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها در به‌کارگیری ظرفیت‌های هوش مصنوعی در زنجیره تأمین باشد.

تبدیل گفتار به نوشتار فارسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا