داگ، نسخه جدیدی از سایت اجتماعی دیگ، با هدف احیای روح اینترنت قدیم در دوران حاضر که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تهدیدی برای پلتفرم‌های اجتماعی سنتی شده است، راه‌اندازی می‌شود. این پروژه فرصتی را برای ایجاد یک سایت اجتماعی در عصر هوش مصنوعی فراهم می‌کند، جایی که افرادی که محتوا تولید می‌کنند و جامعه‌های آنلاین را مدیریت می‌کنند، سهم بیشتری از موفقیت پلتفرم را خواهند داشت. بنیان‌گذاران دیگ بر این باورند که این رویکرد به ارتقاء تجربه کاربران و ایجاد فضای سالم‌تری برای تبادل نظر کمک می‌کند.

دیگ، که در دوران وب 2.0 به عنوان یک غول تجمیع خبر شناخته می‌شد و در اوج خود در سال 2008 ارزشی معادل 175 میلیون دلار داشت، اکنون تحت هدایت مدیر ارشد خود، کوین رز و الکس اوهانیان، یکی از بنیان‌گذاران ردیت، دوباره جان می‌گیرد. این دو اخیراً دورنمای جدیدی برای دیگ اعلام کردند که بر کشف و ایجاد جامعه‌هایی متمرکز است که به نظر مردم واقعی توجه بیشتری داشته باشد.

در کنفرانس آینده همه چیز در وال استریت ژورنال، بنیان‌گذاران به ابعاد مختلف این پروژه پرداختند. اوهانیان به مشکلاتی که در روزهای ابتدایی رسانه‌های اجتماعی با آن مواجه بودند اشاره کرد و از دلایل استعفای خود از هیأت مدیره ردیت به دلیل رویکرد آن به سخنان نفرت‌انگیز گفت. اوهانیان از دیگ به عنوان یک مرحله دیگر در راستای ارزش‌های اجتماعی خود نام برد، در حالی که رز روی روزهای اولیه یادگیری ماشین تأکید کرد و به چالش‌های ناشی از استفاده نادرست از آن اشاره نمود.

این دو خواهان ایجاد یک جامعه جدید هستند که بر خدمت به افراد واقعی و نه ربات‌ها یا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تمرکز کند. اوهانیان به نظریه “اینترنت مرده” اشاره کرد که معتقد است بخش قابل توجهی از محتوای آنلاین توسط ربات‌ها تولید می‌شود. آنها به دنبال راهکارهایی هستند که می‌تواند به تأیید هویت کاربران و حفظ جوامع واقعی کمک کند، به ویژه در دنیای به‌سرعت در حال توسعه هوش مصنوعی.

بنیان‌گذاران دیگ به دنبال استفاده از فناوری‌هایی مانند “اثبات‌های بدون دانش” (zk proofs) هستند تا اعتبار کاربران را تأیید کنند. همچنین، ریزه‌کاری‌هایی برای تشخیص افراد واقعی از ربات‌ها توسعه خواهند داد، مانند تأثیر مدت زمان مالکیت یک دستگاه بر اعتبار یک کاربر. این اقدامات نه تنها به اعتبار پلتفرم کمک می‌کند، بلکه تجربه‌ی کاربری بهتری را ایجاد خواهد کرد.

رز بر این باور است که دوران مدیریت بدون پاداش و غیرحضوری به پایان رسیده و باید راهی برای جبران زحمات مدرسان و خالقان محتوا پیدا شود. آنها در تلاشند تا مدلی ایجاد کنند که به همه ذینفعان اجازه بهره‌برداری از ارزش‌های ایجاد شده را بدهد و به این ترتیب دیگ به یک پلتفرم موفق و پایدار تبدیل شود.

تولید تصویر با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا