OpenAI به تازگی ویژگیهای جدیدی را برای کاربران تجاری ChatGPT معرفی کرده است که شامل ادغام با خدمات ابری مختلف، ضبط جلسات و پشتیبانی از پروتکل MCP برای اتصال به ابزارهای پژوهش عمیق میباشد. بهعنوان بخشی از این توسعه، ChatGPT به اتصالاتی برای Dropbox، Box، SharePoint، OneDrive و Google Drive مجهز شده است که به این ابزار امکان میدهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را از خدمات کاربران استخراج کرده و به سوالات آنها پاسخ دهد. بهعنوان مثال، یک تحلیلگر میتواند از ارائههای شرکتی و مستندات برای تکمیل یک فرضیه سرمایهگذاری استفاده کند.
OpenAI اعلام کرده است که این ویژگی جدید به پیروی از سلسلهمراتب کنترل دسترسی یک سازمان عمل میکند. ضبط و متنبرداری از جلسات، که اکنون به یک ویژگی اساسی در مجموعههای بهرهوری تبدیل شده، در دسترس کاربران قرار گرفته است. این قابلیت میتواند یادداشتهایی با اشاره زمانبندی شده تولید کرده و اقداماتی را پیشنهاد دهد. کاربران میتوانند اطلاعات را در یادداشتهای جلسات خود جستجو کنند، همانند آنچه که در رابطه با مستندات و فایلهای موجود در خدمات ادغامشده انجام میدهند. همچنین، کاربران میتوانند موارد اقدام را به یک سند Canvas، ابزاری از OpenAI برای نویسندگی و پروژههای برنامهنویسی، تبدیل کنند.
این ویژگی به رقابت با محصولاتی مانند ClickUp، Zoom و اخیراً Notion پرداخته است که همگی قابلیتهای متنبرداری و خلاصهسازی جلسات را به محصولات خود افزودهاند. افزون بر این، این شرکت اتصالات جدیدی برای پژوهش عمیق با HubSpot، Linear و تعدادی از ابزارهای مایکروسافت و گوگل که در حال حاضر در حالت بتا قرار دارند، معرفی کرده است. OpenAI اعلام کرده است که کاربران میتوانند از طریق Deep Research با استفاده از دانش و دادههای این منابع به همراه اطلاعات وب، گزارشهای پژوهشی دقیقی تهیه کنند.
این اتصالات اکنون برای تمامی کاربران پرداختی در دسترس است و مشتریان همچنین میتوانند از پروتکل MCP برای اتصال به ابزارهای دیگر برای پژوهش عمیق استفاده کنند. پشتیبانی از MCP برای کاربران Pro، Team و Enterprise موجود خواهد بود. افزودن این ویژگیها نشاندهنده تمایل OpenAI به افزایش استفاده کسبوکارها از ChatGPT در محیطهای کاری خود است. این شرکت به احتمال زیاد در این زمینه موفق خواهد بود. در حالی که استارتاپهایی نظیر Notion و Context که از Lux Capital حمایت میشود نیز در تلاشند تا ابزارهای اداری مبتنی بر هوش مصنوعی با ویژگیهای پژوهش و تحلیل را توسعه دهند، OpenAI با داشتن مزیت پیشگام، در این راه به خوبی عمل کرده است. در حال حاضر، سه میلیون مشتری در حال استفاده از محصولات متمرکز بر کسبوکار OpenAI هستند که نسبت به آمار دو میلیون گزارش شده توسط COO این شرکت، برد لایتکپ، در فوریه، افزایش قابل توجهی دارد.