بخش قابل توجهی از شرکت‌های آمریکایی به‌سرعت به هوش مصنوعی روی آورده‌اند و امیدوارند که این فناوری بتواند منجر به افزایش بهره‌وری غیرقابل تصور شود. اما به‌نظر می‌رسد که روند پذیرش هوش مصنوعی در حال تثبیت است، طبق داده‌های تراکنشی ارائه شده توسط شرکت فین تک Ramp. شاخص هوش مصنوعی Ramp که نرخ پذیرش محصولات هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای ایالات متحده را با استفاده از داده‌های پرداخت کارت و صورتحساب‌ها تخمین می‌زند، در ماه می پس از نزدیک به ۱۰ ماه رشد متوالی به ۴۱ درصد رسید.

بر اساس آمار موجود، ۴۹ درصد از شرکت‌های بزرگ نوعی از هوش مصنوعی را به کار گرفته‌اند، در حالی که این رقم برای شرکت‌های میان‌رده ۴۴ درصد و برای کسب‌وکارهای کوچک ۳۷ درصد گزارش شده است. لازم به ذکر است که شاخص هوش مصنوعی Ramp به‌طور کامل نمایانگر واقعیت‌ها نیست، زیرا تنها به بررسی نمونه‌ای از داده‌های هزینه‌ای حدود ۳۰,۰۰۰ شرکت می‌پردازد. همچنین، این شاخص با شناسایی محصولات و خدمات هوش مصنوعی از طریق نام تجار و جزئیات موردی، احتمالاً هزینه‌های مرتبط با سایر مراکز هزینه را نادیده می‌گیرد.

با این وجود، به‌طور قطع می‌توان گفت که کسب‌وکارها در حال درک این نکته هستند که محدودیت‌هایی برای قابلیت‌های هوش مصنوعی امروز وجود دارد. به‌عنوان مثال، ماه گذشته، شرکت Klarna که اعلام کرده بود قصد دارد صدها نیروی پشتیبانی را با هوش مصنوعی جایگزین کند، پس از آنکه کاهش نیروی انسانی منجر به ارائه خدمات مشتری با «کیفیت پایین» شد، مجبور به بازگشت برخی از کارمندان خود شد.

بررسی‌های S&P Global نشان می‌دهد که سهم شرکت‌هایی که اکثر پروژه‌های آزمایشی هوش مصنوعی مولد خود را متوقف کرده‌اند به ۴۲ درصد افزایش یافته و این رقم نسبت به ۱۷ درصد سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

تبدیل متن‌ به صوت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا