شرکت متا، سازنده اپلیکیشن معروف هوش مصنوعی “Crush AI” را به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی خود مورد شکایت قرار داد. این اپلیکیشن که به‌دلیل ارائه خدمات “nudify” شناخته می‌شود، به طور غیرمجاز هزاران تبلیغ را در پلتفرم‌های متا منتشر کرده است. بر اساس شکایتی که در هنگ کنگ ثبت شده، متا اعلام کرد که Joy Timeline HK، شرکت پشت این اپلیکیشن، تلاش کرده است تا فرآیند بررسی تبلیغات متا را دور بزند و تبلیغات خود را برای خدمات nudify به طور غیرمجاز منتشر کند.

متا در یک پست وبلاگی خاطرنشان کرده است که این شرکت بارها تبلیغات مربوط به Joy Timeline HK را به خاطر نقض سیاست‌های خود حذف کرده، اما این شرکت همچنان به انتشار تبلیغات ادامه داده است. Crush AI که از هوش مصنوعی تولیدکننده برای ایجاد تصاویر جنسی غیرواقعی و نامناسب از افراد واقعی بدون اجازه آن‌ها استفاده می‌کند، به‌گزارش الکسیوس مانتزارلِیس، نویسنده خبرنامه فیکد آپ، در دو هفته اول سال 2025 بیش از 8,000 تبلیغ برای خدمات “AI undresser” خود در پلتفرم متا منتشر کرده است.

در یک گزارش از ژانویه، مانتزارلِیس اظهار داشته که حدود 90 درصد ترافیک وب‌سایت‌های Crush AI از طریق فیس‌بوک یا اینستاگرام بوده و او نیز چندین مورد از این وب‌سایت‌ها را به متا گزارش داده است. این اپلیکیشن به گفته مانتزارلِیس با راه‌اندازی ده‌ها حساب تبلیغاتی و تغییر مکرر نام دامنه‌ها، از فرآیند بررسی تبلیغات متا فرار کرده است. بسیاری از حساب‌های تبلیغاتی Crush AI با نام “Eraser Anyone’s Clothes” شناخته می‌شدند و شماره‌های مختلفی داشتند.

متا به‌طور خاص به مشکلات مواجهه با فعالیت‌های این‌چنینی اشاره کرده و اعلام کرده است که تکنولوژی جدیدی برای شناسایی تبلیغات خدمات nudify توسعه داده است. این شرکت حالا از فناوری تطبیق برای شناسایی و حذف سریع‌تر تبلیغات کپی‌برداری شده استفاده می‌کند و لیست واژه‌ها، عبارات و ایموجی‌هایی که مورد علامت‌گذاری سیستم‌ها قرار می‌گیرند، را گسترش داده است.

متا همچنین در تلاش است تا با استفاده از تاکتیک‌هایی که قبلاً برای مختل کردن شبکه‌های افراد بدعملکرد به‌کار می‌برد، این شبکه‌های جدید تبلیغاتی را هدف قرار دهد. از شروع سال 2025، این شرکت چهار شبکه مجزا که خدمات nudify را ترویج می‌کردند، مختل کرده است.

به‌علاوه، متا اعلام کرده است که اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های nudify را از طریق برنامه پیشگیری از بهره‌کشی جنسی از کودکان در فضای مجازی، تحت عنوان “Lantern”، با همکاری گوگل، متا، اسنپ و سایر شرکت‌ها به اشتراک خواهد گذاشت.

در زمینه قوانین، متا تاکید کرده است که به حمایت از قوانین جدیدی که به والدین اجازه می‌دهد نظارت و تأیید دانلود اپلیکیشن‌های مورد استفاده نوجوانان خود را داشته باشند، ادامه خواهد داد. این شرکت پیش‌تر از قانون “Take It Down” ایالات متحده حمایت کرده و اکنون در حال همکاری با قانون‌گذاران برای اجرایی کردن آن است.

تشخیص گفتار هوشمند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا