یو تیوب در نظر دارد سیاست‌های خود را به‌روزرسانی کند تا توانایی تولید درآمد از محتوای “غیر واقعی” توسط خالقان محتوا را محدود کند. این شامل ویدیوهای تولید انبوه و سایر انواع محتوای تکراری است که به لطف فناوری هوش مصنوعی به راحتی تولید می‌شوند. شرکت مذکور در تاریخ ۱۵ تیرماه به‌روزرسانی‌هایی در برنامه همکاری یوتیوب (YPP) و سیاست‌های کسب درآمد خود اعلام خواهد کرد که شامل دستورالعمل‌های دقیق‌تری در مورد نوع محتوایی است که می‌تواند برای خالقان درآمدزایی کند و نوعی که نمی‌تواند.

اگرچه زبان دقیق سیاست‌های جدید هنوز منتشر نشده است، اما صفحه‌ای در مستندات یوتیوب توضیح می‌دهد که خالقان همواره ملزم به بارگذاری محتوای “اورجینال” و “واقعی” بوده‌اند. به‌روزرسانی جدید به خالقان کمک خواهد کرد تا بهتر درک کنند محتوای “غیر واقعی” چیست. برخی از خالقان یوتیوب نگران بودند که این به‌روزرسانی توانایی آن‌ها در کسب درآمد از برخی ویدیوها، مانند ویدیوهای واکنش یا ویدیوهایی که شامل کلیپ‌هایی هستند را محدود کند؛ اما رنه ریچی، رئیس تحریریه و رابط خالقان یوتیوب، اعلام کرده که این نگرانی بی‌اساس است.

ریچی در یک ویدیو به‌روزرسانی که هفته گذشته منتشر شد، عنوان کرد که این تغییر تنها یک “به‌روزرسانی جزئی” برای سیاست‌های قدیمی YPP یوتیوب است و هدف آن شناسایی بهتر محتواهای تولید انبوه یا تکراری است. ضمن اینکه ریچی اضافه کرد که این نوع محتوا سال‌هاست که برای کسب درآمد بی‌صلاحیت بوده است، چرا که معمولاً بینندگان آن را به عنوان اسپم تلقی می‌کنند.

با گسترش فناوری هوش مصنوعی، یوتیوب با سیلابی از محتوای بی‌کیفیت مبتنی بر AI مواجه شده است. به عنوان مثال، استفاده از صداهای مصنوعی بر روی عکس‌ها، کلیپ‌های ویدیویی یا محتواهای دوباره استفاده‌شده به راحتی قابل مشاهده است. برخی از کانال‌های حاوی موسیقی مصنوعی میلیون‌ها مشترک دارند و ویدیوهای جعلی و تولید شده توسط AI درباره اخبار مختلف، مانند محاکمه دیدی، میلیون‌ها بازدید دارند. گزارش‌هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه یک سری ویدیویی جنایی که در یوتیوب وایرالی شد، به طور کامل توسط تجهیزات هوش مصنوعی تولید شده بود.

حتی شخصیتی مثل نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، نیز در یک کلاهبرداری فیشینگ تولید شده توسط AI مورد استفاده قرار گرفت، با وجود ابزارهایی که کاربران را قادر به گزارش ویدیوهای «دیپ‌فیک» می‌کند. به نظر می‌رسد یوتیوب به‌روزرسانی‌های ناچیز خود را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، اما واقعیت این است که اجازه دادن به رشد این نوع محتوا و کسب درآمد خالقان آن، می‌تواند به اعتبار و ارزش یوتیوب آسیب بزند. از این رو، به نظر می‌رسد شرکت به دنبال وضع سیاست‌های روشن برای جلوگیری از فعالیت خالقان محتوای بی‌کیفیت و نامناسب در برنامه همکاری خود است.

چت بات پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا