گوگل به تازگی مجموعه‌ای از ابزارهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در هند معرفی کرده است. این ابزارها که در ماه مه در ایالات متحده به نمایش درآمدند، به دنبال لغو مالیات دیجیتال موسوم به “مالیات گوگل” در هند، به بازار این کشور جذابیت بیشتری بخشیده‌اند. در ماه مارس، دولت هند این مالیات ۶ درصدی را که از آوریل اجرایی شده بود، لغو کرد تا به نگرانی‌های تجاری مطرح‌شده از سوی دولت ترامپ پاسخ دهد. نماینده تجاری ایالات متحده این مالیات را “تبعیض‌آمیز و غیرمنصفانه” خوانده بود، چرا که شرکت‌های داخلی از آن معاف بودند. لغو این مالیات هزینه‌ها را برای غول‌های فناوری مانند گوگل، متا و آمازون کاهش خواهد داد.

در روز پنجشنبه، گوگل میزبان نسخه محلی رویداد Marketing Live خود بود تا ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بازاریابان هندی معرفی کند. یکی از این ابزارها “Generated for You” نام دارد که در Product Studio در دسترس است و به شناسایی فرصت‌های محتوایی مرتبط در کاتالوگ‌های خرید کمک می‌کند. این ابزار تصاویر و ویدیوهایی را با کمک هوش مصنوعی تولید کرده که فروشندگان می‌توانند آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف گوگل ذخیره یا منتشر کنند. دیگر ابزار جدید، ویژگی اختیاری به نام Smart Bidding Exploration در کمپین‌های جستجو است که بر اساس فناوری Smart Bidding موجود، به شناسایی لیدهای جدید و واجد شرایط کمک می‌کند.

در حین یک میزگرد مجازی، دن تیلور، معاون جهانی تبلیغات در گوگل، گفت: “این ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند از داده‌های تبلیغاتی مانند صفحات فرود، دارایی‌ها و عملکرد کمپین به‌روزرسانی‌شده یاد بگیرند و به تحقق اهداف تجاری کمک کنند.” گوگل همچنین از AI Max برای کمپین‌های جستجو رونمایی کرد که با تجزیه و تحلیل صفحات فرود، تبلیغات موجود و لیست کلمات کلیدی، تلاش می‌کند تا عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی را بهبود بخشد. به گفته گوگل، بازار آنلاین کالاهای الکترونیکی دست‌دوم در هند، Cashify، پس از اجرای اولیه AI Max، شاهد افزایش ۱۵ درصدی در تبدیل‌ها و کاهش ۱۲ درصدی هزینه‌های جذب مشتری بوده است.

علاوه بر این، گوگل اعلام کرد که تبلیغات در AI Overviews هند اوایل سال جاری به نمایش در خواهد آمد. همچنین، این شرکت تبلیغات متصل به تلویزیون قابل خرید را در یوتیوب هند معرفی کرده است. به گفته رما داتا چوبی، مدیر اجرایی صنایع دیجیتال در هند، یوتیوب در سال گذشته بیشترین تماشای سرویس استریم بر روی تلویزیون‌ها را در هند داشت. این کشور همچنین یک بازار کلیدی برای یوتیوب Shorts به شمار می‌آید، به طوری که ویدیوهای کوتاه این پلتفرم میلیاردها بازدید داشته‌اند. چوبی اشاره کرد که ۸۷٪ از مصرف‌کنندگان هندی از یوتیوب یا Shorts به‌عنوان بخشی از فرآیند خرید خود استفاده می‌کنند.

حضور دیجیتال تبلیغاتی هند در حال رشد است و بازار اینترنت این کشور به عنوان دومین بازار بزرگ جهان به جذب کاربران بیشتری ادامه می‌دهد. به گزارش جدید دنتسو، پیش‌بینی می‌شود که بازار تبلیغات دیجیتال هند در پایان سال ۲۰۲۵ به نزدیک ۷ میلیارد دلار برسد که سالانه بیش از ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. چوبی در پاسخ به سوال TechCrunch درباره زمان‌بندی ابزارهای جدید تبلیغاتی هوش مصنوعی گفت: “هند یک اکوسیستم دیجیتال پویا است و ما بزرگترین تعداد کاربرانی را داریم که به طور فعال در حال آزمایش و استفاده از محصولات ما هستند. به همین دلیل ما این نوآوری‌ها را سریع‌تر به هند منتقل می‌کنیم.”

گوگل به TechCrunch تایید کرد که ویژگی‌های تازهء ارائه‌شده مثل AI Max برای کمپین‌های جستجو، Smart Bidding Exploration، تبلیغات قابل خرید یوتیوب و عملکرد کلید Retention-Only، از زبان هندی پشتیبانی می‌کنند تا سازگاری کمپین‌های محلی را بهبود بخشند. علاوه بر این، این شرکت فیلترهای جمعیتی شهری و روستایی به تفکیک ایالت برای تبلیغ‌کنندگان هندی معرفی کرد تا برنامه‌ریزی، خرید و گزارش‌دهی رسانه‌ای دقیق‌تری را ممکن کند. هند در طول سال‌ها به عنوان یک بازار کلیدی برای گوگل مطرح بوده است، نه تنها به خاطر بزرگترین پایگاه کاربری خود، بلکه به دلیل رشد مداوم در درآمدهای تبلیغاتی. در سال مالی ۲۰۲۴، درآمد ناخالص تبلیغاتی گوگل در هند به ۳۱۲.۲۱ میلیارد روپیه (۳.۶ میلیارد دلار) رسید که ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، در حالی که درآمد خالص تبلیغاتی آن ۱۸ درصد افزایش یافته و به ۲۷.۴۳ میلیارد روپیه (۳۲۰ میلیون دلار) رسیده است.

دستیار صوتی هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا