Calvin French-Owen، یکی از مهندسان ارشد OpenAI که بر روی یکی از محصولات نویدبخش این شرکت کار کرده است، سه هفته پیش از این شرکت استعفا داد. وی در یک پست وبلاگی جذاب که به تازه‌گی منتشر شده، تجربیات خود از یک سال فعالیت در OpenAI را بیان کرده است. او در این پست به ویژه به تلاش‌های بی‌خوابی برای توسعه Codex، عامل برنامه‌نویسی جدید OpenAI که با ابزارهایی مانند Cursor و Claude Code رقابت می‌کند، اشاره کرده است.

French-Owen تصریح کرده که دلیل استعفای او هیچ‌گونه “درام” داخلی نبوده است، بلکه او به‌دنبال بازگشت به نقش بنیان‌گذار استارتاپی خود است. پیش از این، او یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ داده‌های مشتری Segment بوده است که در سال 2020 به مبلغ 3.2 میلیارد دلار توسط Twilio خریداری شد. برخی از نظرات او درباره فرهنگ OpenAI ممکن است غیرمترقبه نباشد، اما نظرات دیگری که مطرح می‌کند، به چالش‌های موجود در زمینه تصورات اشتباه درباره این شرکت کمک می‌کند.

OpenAI در زمان حضور French-Owen از 1,000 به 3,000 نفر رشد کرد. این شرکت به‌عنوان سریع‌ترین محصول مصرفی تاریخ، دلایل توجیه‌پذیری برای این استخدام‌ها دارد. به طور ویژه، در ماه مارس، اعلام شد که ChatGPT بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و این رقم به سرعت در حال افزایش است.

French-Owen در مورد معضلات ناشی از سرعت رشد بالای OpenAI گفت: “همه چیز وقتی اینقدر سریع رشد می‌کند، دچار مشکل می‌شود: چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم، ساختارهای گزارش‌دهی، شیوه‌های توسعه محصول، نحوه مدیریت افراد و فرآیندهای استخدام.” در محیطی شبیه به استارتاپ‌های کوچک، افراد هنوز هم قدرت اقدام بر اساس ایده‌های خود را دارند، ولی این امر به معنای تکراری شدن تلاش‌های چندین تیم است. به عنوان مثال، French-Owen به وجود چندین کتابخانه مشابه برای مدیریت صف و حلقه‌های عملکرد اشاره می‌کند.

مهارت‌های برنامه‌نویسی نیز در این شرکت متغیر است؛ از مهندسان با تجربه گوگل که کدی برای مدیریت یک میلیارد کاربر می‌نویسند، تا دکتری‌های جدید که توانایی مشابهی ندارند. این تنوع، به همراه زبان برنامه‌نویسی انعطاف‌پذیر Python، باعث شده است که مخزن کد مرکزی به نوعی “محل تخلیه” تبدیل شود. French-Owen توضیح داد که بعد از مدتی، مشکلاتی مانند عدم کارکرد درست و طولانی شدن زمان اجرای کدها به وجود می‌آید. با این حال، مدیران مهندسی ارشد از این مشکلات آگاه بوده و در پی بهبود شرایط هستند.

French-Owen همچنین به مفهوم “روحیه راه‌اندازی” در OpenAI اشاره می‌کند و می‌گوید که این شرکت هنوز تحت تأثیر احساس یک شرکت بزرگ نیست و تمام فعالیت‌ها به صورت کامل بر روی Slack مدیریت می‌شود. او این محیط را به ایام اولیه Facebook در Meta تشبیه می‌کند. تیمی از حدود هشت مهندس، چهار پژوهشگر، دو طراح، دو کارشناس بازار و یک مدیر محصول تنها در مدت هفت هفته Codex را تولید و راه‌اندازی کردند.

OpenAI یک شرکت پرمخاطب است و این موضوع به ایجاد فرهنگ مخفی‌کاری در این شرکت منجر شده است. French-Owen اشاره می‌کند که این شرکت به عنوان یک نهاد تحت نظر، به نظارت بر نظرات و مقالات در شبکه‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای دارد و در صورت ویرال شدن یک پست در این فضا، ممکن است به آن پاسخ دهد.

بزرگ‌ترین تصوری که French-Owen به آن اشاره می‌کند، مسئله ایمنی است. او معتقد است که بسیاری گمان می‌کنند OpenAI به اندازه کافی نگران ایمنی نیست. در حالی که افراد زیادی در زمینه ایمنی هوش مصنوعی به انتقاد از فرآیندهای OpenAI می‌پردازند، او بیان می‌کند که در درون شرکت تمرکز بیشتری بر روی ایمنی‌های عملی مانند “زبان نفرت، سوءاستفاده، دستکاری گرایش‌های سیاسی و خودآزاری” وجود دارد. OpenAI همچنین به تأثیرات بلندمدت نیز توجه دارد و محققینی به بررسی این موارد پرداخته‌اند. در این راستا، او اعلام کرد که با توجه به استفاده صدها میلیون نفر از مدل‌های زبانی OpenAI در حوزه‌های مختلف از مشاوره پزشکی تا درمانی، مسئولیت این شرکت بسیار بالاست.

تجزیه و تحلیل تصویر با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا