پیوستن نام Perplexity به بازار هند: روند جدیدی در پیشرفت هوش مصنوعی

شرکت پرپلكسیتی (Perplexity)، استارتاپ متمرکز بر جستجو در حوزه هوش مصنوعی، به‌طور بی‌صدا در حال گسترش فعالیت‌های خود به هند، به‌عنوان دومین بازار بزرگ اینترنت و گوشی‌های هوشمند در جهان، است. این شرکت در تلاش است تا در مرحله جدید پذیرش هوش مصنوعی در این کشور، رقابتی جدی با سایر شرکت‌های فعال داشته باشد.

به تازگی، پرپلكسیتی با شرکت مخابراتی بهارت تلکام (Bharti Airtel)، دومین اپراتور بزرگ مخابراتی هند بعد از Reliance Jio، همکاری کرده و اشتراک رایگان ۱۲ ماهه Perplexity Pro، که معمولاً ۲۰۰ دلار ارزش دارد، را به تمامی ۳۶۰ میلیون مشترک این شرکت ارائه خواهد داد. این توافق به‌صورتی انحصاری انجام شده و تنها اپراتور بهارت تلکام قادر به ارائه خدمات پرپلكسیتی به مشترکین خود است.

شراکت با بهارت تلکام یکی از مهم‌ترین اقدامات پرپلكسیتی در راستای استراتژی گسترش جهانی این شرکت است که شامل همکاری با بیش از ۲۵ شرکت مخابراتی در سراسر جهان، از جمله همکاران اخیر با SoftBank در ژاپن و SK Telecom در کره جنوبی می‌شود. هند به‌عنوان کشور دارای جمعیت زیاد، فرصت‌های بی‌نظیری را برای پرپلكسیتی فراهم کرده و این استارتاپ موفق شده تا با جذب کاربران جدید، جایگاه خود را در این بازار مستحکم کند.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی Sensor Tower، در فصل دوم سال جاری، تعداد دانلودهای پرپلكسیتی در هند نسبت به سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش یافته و به ۲.۸ میلیون دانلود رسید. در مقابل، اپلیکیشن ChatGPT شرکت OpenAI با ۵۸۷ درصد افزایش به ۴۶.۷ میلیون دانلود دست یافت. همچنین، تعداد کاربران فعال ماهانه (MAUs) پرپلكسیتی در هند نیز ۶۴۰ درصد رشد داشته و این در حالی است که ChatGPT با ۳۵۰ درصد افزایش روبه‌رو شده است.

پرپلكسیتی با همکاری‌های قبلی خود، به‌دنبال استفاده از پایه کاربری هند برای پیشی گرفتن از بازارهای غربی است که OpenAI در آن‌ها رقبای زیادی دارد. استارتاپ پرپلكسیتی همکاری‌هایی نیز با غول فین‌تک هند، Paytm، داشته تا دسترسی به جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را از طریق این اپلیکیشن که بیش از ۵۰۰ میلیون دانلود دارد، ارائه کند.

چالش‌های موجود بر سر راه درآمدزایی از بازار وسیع هند، به‌خصوص حساسیت بالای قیمت‌ها در میان مصرف‌کنندگان، هنوز هم ادامه دارد. با این حال، شواهد امیدوارکننده‌ای وجود دارد. به‌طور مثال، ChatGPT در هند شاهد یک افزایش ۸۰۰ درصدی در درآمدهای درون‌برنامه‌ای خود بوده و به ۹ میلیون دلار در فصل دوم دست یافته است. اگرچه پرپلكسیتی درآمد قابل توجهی از هند به‌دست نیاورده، اما با توافقاتی مانند همکاری با Airtel، می‌تواند به‌طور مؤثری پایگاه مشترکان خود را در کوتاه‌مدت افزایش دهد.

به‌طور کلی، ایجاد همکاری‌های استراتژیک در بازارهایی مانند هند می‌تواند به پرپلكسیتی کمک کند تا نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و در عین حال، به اثبات رساندن توانایی خود در تبدیل کاربران جدید به درآمد، به یک چالش جدی تبدیل خواهد شد.

تبدیل نوشتار به گفتار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا