رشد هوش مصنوعی در کسبوکارهای نوآور: تأثیر یکپارچگی دادهها بر موفقیت فناوری
به تازگی، شرکتهای در حال رشد متوجه شدهاند که موفقیت آنها به طور فزایندهای به نحوه اتصال سیستمها، تیمها و دادهها بستگی دارد. با رشد فناوریهای هوش مصنوعی، ادغام دادهها به یکی از اولویتهای اصلی رهبران فناوری تبدیل شده است. این ادغام به ایجاد بستری برای کارکرد همزمان عوامل هوش مصنوعی و افراد کمک میکند و به آنها امکان میدهد که به طور آنی اقدام کنند، بینشها را استخراج کنند و تصمیمگیریهای سریعتری داشته باشند.
شرکت reMarkable، تولیدکننده تبلتهای کاغذی، با هدف گسترش به بازار B2B، به یک استراتژی مبتنی بر پلتفرم متصل دچار تغییر مسیر شد. این شرکت توانست با ایجاد یک مرکز همکاری مرکزی و بینش ۳۶۰ درجهای از مشتریان، عوامل هوش مصنوعی را به کار بگیرد و هم در زمینه مشتریان و هم در پشتیبانی کارکنان رشد کند.
استراتژی «عوامل اول» reMarkable بهویژه در پلتفرم Slack به موفقیت چشمگیری رسید، جایی که رابط گفتوگو و حجم وسیع دادهها از پیامها، فایلها و اپلیکیشنها شرایط مناسبتری برای ادغام عوامل هوش مصنوعی فراهم کرد. ارتفاع استفاده روزانه از هوش مصنوعی بین کارمندان در شش ماه گذشته ۲۳۳ درصد افزایش یافته که نشاندهنده موفقیت رویکرد reMarkable است.
این تیم ابتدا به کاهش بار درخواستهای rutin IT که کارکنان به طور روزانه ارسال میکردند، پرداخت. با ایجاد و ارائه «Saga»، یک عامل هوش مصنوعی مبتنی بر پلتفرم دیجیتال Salesforce، کارمندان میتوانند بهراحتی در Slack از این عامل درخواست کمک کنند. Saga به طور خودکار در پسزمینه وظایف را مدیریت میکند و به این ترتیب زمان کمتری برای کارهای تکراری صرف میشود.
Nico Cormier، CTO شرکت reMarkable میگوید: «داشتن عوامل هوش مصنوعی که در کنار کارمندان ما در Slack فعالیت میکنند، بسیار مؤثر است. آنها به عنوان اعضای تیم ما عمل خواهند کرد و با دادههایی که در Slack داریم، میتوانند به راحتی تصمیمات مؤثری بگیرند. این امر تأثیر بهسزایی بر تولید و در نتیجه سود شرکت خواهد داشت.»
علاوه بر این، reMarkable مدل عامل هوش مصنوعی خود را به مشتریان نیز ارائه کرد. به زودی «Mark»، یک عامل هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان در جریان گفتوگو راهاندازی شد. این عامل توانسته است بیش از ۲۵,۰۰۰ گفتگو را مدیریت کند که معادل کار ۲۰ درصد از تیم پشتیبانی ۱۱۵ نفره reMarkable است.
این نتایج به وضوح تأثیر مثبت استراتژی «عوامل اول» این شرکت را تأیید میکند، استراتژیای که بر روی پلتفرم یکپارچه Salesforce بنا شده است. در مرحله بعدی، reMarkable در حال توسعه یک عامل تجاری برای مشتریان B2B است تا مدیریت سفارشات، بازگشت کالاها و پیشنهادات جدید را انجام دهد.
این رویکرد نهتنها پشتیبانی را مقیاسپذیر میکند بلکه تجربه مشتری را نیز ارتقا میدهد. بهعنوان یک مدل برای کسبوکارها، reMarkable نشان میدهد که چگونه میتوان با ادغام هوش مصنوعی در فرآیندهای مشتری، به شکوفایی و رشد تقسیمبندیها دست یافت. این نه صرفاً یک مزیت بلکه آینده است.