تسلا به زودی نسخهای محدودتر از سرویس رباتاکسی خود را در سانفرانسیسکو راهاندازی میکند. این اقدام پس از آغاز اولین مرحله آزمایشی در ماه گذشته در آستین، تگزاس، انجام میشود. بر اساس اطلاعات موجود از اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، تسلا به منظور رعایت قوانین و مقررات، ارائه خدمات با حضور یک راننده را ضروری دانسته است، چرا که هنوز مجوزهای لازم برای آزمایش و بهرهبرداری بدون راننده را دریافت نکرده است. به نظر میرسد که مشخص نیست آیا این شرکت مجوز لازم از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا برای ارائه rides به عموم مردم را اخذ کرده باشد یا خیر، چرا که در حال حاضر تنها مجاز به ارائه این خدمات به کارکنان خود است.
گزارش مالی Business Insider حاکی از آن است که تسلا قصد دارد دعوتنامههایی برای مالکان خودروهای خود ارسال کند تا از این سرویس جدید بهرهمند شوند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در تازهترین تماس کنفرانسی خود اعلام کرد که این شرکت در حال پیگیری مجوزهای لازم در کالیفرنیا است. بهیاد داشته باشید که این اقدام در حالی انجام میشود که اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در حال تلاش برای جلوگیری از فروش خودروهای تسلا در این ایالت به دلیل ادعاهای چندساله مرتبط با قابلیتهای خودران خودروهای این شرکت است. همچنین تسلا در حال حاضر در یک پرونده قضایی مربوط به درگذشتها ناشی از استفاده از سیستم کمک راننده کمتر پیشرفتهاش، یعنی Autopilot، به سر میبرد.
تسلا از تاریخ 22 ژوئن، نسخهای دعوتشده از سرویس رباتاکسی خود را در آستین راهاندازی کرده است. این سرویس در حال حاضر بیشتر به مرکز شهر آستین و کریدورهای اصلی محدود است و در صندلی جلو، یک اپراتور ایمنی وجود دارد که میتواند در مواقع خطر، مداخله کند. هرچند این سرویس با حدود 10 خودرو آغاز به کار کرد، اطلاعات دقیقی درباره تعداد خودروهای مدل Y در حال فعالیت در این شهر و تعداد مداخلات اپراتورهای ایمنی در دسترس نیست. این شرایط از آنچه که ماسک برای دهه گذشته به عنوان «راهحل عمومی» توصیف کرده، فاصله زیادی دارد.
ماسک در هفته جاری اعلام کرده است که تسلا در تلاش است تا خدمات خود را به ایالتهای فلوریدا و آریزونا نیز گسترش دهد. گزارشها از TechCrunch حاکی از آن است که تسلا فرایند ضروری گواهینامه برای آزمایش و بهرهبرداری با و بدون راننده را در آریزونا آغاز کرده است.