شرکت 404-GEN در خبر تازه‌ای اعلام کرد که به اولین پلتفرم غیرمتمرکز برای تولید مدل‌های سه‌بعدی تبدیل شده است که با انجین Unity ادغام شده است. این ادغام به توسعه‌دهندگان و حتی بازیکنان این امکان را می‌دهد که به‌طور مستقیم از شبکه اصلی Bittensor مدل‌ها را در محیط Unity ایجاد کنند. هدف این شرکت، جذب خالقان محتوای نسل بعدی، نه‌تنها حرفه‌ای‌ها، بلکه افرادی با ایده‌های خلاقانه است. بن جیمز، مدیرعامل 404-GEN، در مصاحبه‌ای بیان کرد: “این افراد لزوماً حرفه‌ای یا در محیط‌های با کیفیت AAA کار نمی‌کنند، اما هنوز ایده‌های بسیار خلاقانه‌ای دارند که می‌خواهیم آنها را به واقعیت تبدیل کنیم.”

این ادغام که به‌عنوان یک راه‌حل تأییدشده در فروشگاه دارایی‌های Unity در دسترس قرار دارد، نمایشی جدید از ۳D را براساس تکنیک Gaussian Splatting به کاربران Unity ارائه می‌دهد. به گفته جیمز، این تکنیک به تولید محتوای غیرمتمرکز برای کاربران Unity کمک می‌کند. Gaussian Splatts با اسکن یک منطقه، یک ابر نقطه‌ای تولید کرده و می‌توانند آن محل را به‌صورت سه‌بعدی بازتولید کنند. این فناوری با استفاده از میلیون‌ها الیپیس شفاف کوچک، صحنه‌ها را به‌صورت واقع‌گرایانه ایجاد می‌کند.

تیم فنی Unity با دقت فناوری 404-GEN را ارزیابی کرده و چندین بهبود را توصیه نموده است، از جمله بازسازی برخی از وابستگی‌های هوش مصنوعی برای اطمینان از قابلیت تجاری مدل‌های تولیدشده. 404-GEN همچنین “دست دادن دیجیتال” را معرفی کرده است که روندهای خلاقانه و حقوقی را برای توسعه‌دهندگان تسهیل می‌کند و تضمین می‌کند که مدل‌های تولیدشده توسط ماینرهای غیرمتمرکز آماده استفاده تجاری هستند. این بهبودها نه‌تنها قاب فنی را تصفیه می‌کند بلکه یکپارچگی آسان‌تری را برای دسترسی به توسعه‌دهندگان با سطوح مهارت مختلف فراهم می‌آورد.

لطفاً توجه داشته باشید، این ادغام گام مهمی برای اکوسیستم ما به شمار می‌آید. جیمز در بیانیه‌ای اعلام کرد: “این امکان را برای خالقان فراهم می‌کند تا به‌طور مستقیم با ابزارهای تولید ۳D غیرمتمرکز در ویرایشگر Unity کار کنند، که به برابری بیشتری برای توسعه‌دهندگان و طراحان مستقل کمک می‌کند.”

شرکت 404-GEN، با نه کارمند، با هدف کاهش موانع فنی، شرایط را برای آزمایش تکنیک‌های نوآورانه مدل‌سازی سه‌بعدی تسهیل کرده است. این حرکت نشان‌دهنده تمایل روزافزون شرکت‌های سنتی Web2 برای همکاری با شبکه‌های غیرمتمرکز در Bittensor است و در نهایت، فرصت‌های خلاقانه بیشتری را در زمینه توسعه بازی و طراحی دیجیتال فراهم می‌آورد.

404-GEN برای استفاده از مدل‌های غیرمتمرکز و تولید الگوریتمی مدل‌های سه‌بعدی، به منابع جامعه‌ی سازندگان وابسته است و با استفاده از الگوریتم‌ها، بهترین مدل‌ها را برای کاربران انتخاب می‌کند. جیمز بر این باور است که هوش مصنوعی باید موجب تقویت نبوغ طراحان و هنرمندان شده و نقش آنان را در فرآیند خلاقیت افزایش دهد.

چت آنلاین با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا