ادوبی با ورود به حوزه هوش مصنوعی تاکنون موفق به ایجاد تغییرات قابل توجهی در تجربه کاربری شده است. این شرکت ابتدا در سال ۲۰۲۳ با مدل Firefly برای تولید تصویر و قابلیت تولید محتوای تصویری در فتوشاپ نشان خود بر دنیای هوش مصنوعی زده است. هماکنون با توجه به تمرکز مشتریان سازمانی بر ابزارهای خلق مبتنی بر هوش مصنوعی، ادوبی تصمیم به ارائه ابزارهای پیشرفتهتری گرفته است. این شرکت به تازگی افراد را با ۱۰ عامل هوشمند و یک ابزار هماهنگسازی در پلتفرم Adobe Experience آشنا کرده است. این ابزارها به نیازهای خاصی مانند تعامل کانالهای مشتری، تولید محتوا، مدیریت دادهها و بهینهسازی سایت پرداخته و راهی برای سازمانها ارائه دادهاند تا وبسایتهای خود را برای کاربران بهصورت شخصیسازی شده طراحی کنند.
لونی استارک، معاون استراتژی و محصول ادوبی، اعلام کرده است که این عوامل قادر خواهند بود تجربه کاربری را هم برای سازمانها و هم برای مشتریان آنها دگرگون کنند. به گفته او، این عوامل میتوانند ظرفیت سازندگان تجربهها را بهبود بخشند و با افزایش اعتماد به قابلیتهای هوش مصنوعی، شرکتها به توانایی خود به استقلال آنها پی خواهند برد. یکی از ابزارهای جدید معرفی شده، عامل بهینهسازی سایت است که به بررسی لینکهای خراب و تحلیل میزان ترافیک و نرخ بازگشت کاربران میپردازد و راهکارهایی برای بهبود ارائه میدهد. ادوبی همچنین محصولی با نام Brand Concierge را معرفی کرده است که به سازمانها کمک میکند تا وبسایتهایی با بازدید شخصیسازی شده ارائه کنند. این محصول قابلیتهای مانند خوشآمدگویی به کاربران با نام و ارائه جعبه جستجو برای دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیاز را شامل میشود.
استارک همچنین بر این باور است که مصرفکنندگان به تجربههای گفتگویی مبتنی بر هوش مصنوعی عادت کردهاند و از این رو انتقال آنها به تجربههای مبتنی بر پرسش و پاسخ شخصیسازی شده آسانتر خواهد بود. دادههای جدید از تحلیلهای ادوبی نشان از افزایشی قابل توجه در وبسایتهای خردهفروشی و سفر در ایالات متحده دارند که از منابع هوش مصنوعی تولید میشوند.
پلتفرم Adobe Experience که اولین بار در سال ۲۰۱۹ راهاندازی شد، در سال گذشته با یک بهروزرسانی عظیم، شامل یک دستیار هوش مصنوعی، روبهرو شد و توانست به عنوان ابزاری قدرتمند در مدیریت تجربه مشتریان بهصورت بلادرنگ معرفی شود.