مدیران عامل شرکتها بهطور فزایندهای در عرصه هوش مصنوعی غرق شدهاند و به تازگی از آواتارهای خود برای شرکت در تماسهای فصلی درباره درآمدها بهره میبرند. بهعنوان مثال، پس از آن که آواتار مدیرعامل شرکت کلارنا در جلسهای با سرمایهگذاران ظاهر شد، اریک یوان، مدیرعامل زوم، نیز از آواتار خود برای بیان نظرات اولیه استفاده کرد. یوان آواتار سفارشی خود را از طریق زوم کلیپس، ابزار ساخت ویدیوهای آسنکرون زوم، به کار گرفت.
او با افتخار اعلام کرد: “خوشحالم که یکی از اولین مدیران عاملی هستم که از آواتار در یک تماس درآمدی استفاده میکنم.” یوان ادامه داد: “این تنها یکی از نمونههایی است که نشان میدهد زوم در حال پیشبرد مرزهای ارتباط و همکاری است. در عین حال، ما به اهمیت اعتماد و امنیت آگاه هستیم. ما نسبت به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جدی هستیم و تدابیر قوی برای جلوگیری از سوءاستفاده، محافظت از هویت کاربران و اطمینان از استفاده مسئولانه از آواتارها اتخاذ کردهایم.”
یوان مدتی است که به استفاده از آواتارها در جلسات تشویق میکند و پیشتر اظهار کرده بود که هدف شرکت، ایجاد دوقلوهای دیجیتالی برای کاربران است. این دیدگاه تنها منحصر به یوان نیست؛ مدیرعامل سرویس رونویسی مبتنی بر هوش مصنوعی، اوتر، نیز reportedly آواتار خود را برای به اشتراکگذاری بار کاری آموزش میدهد. بهعلاوه، زوم اعلام کرده که این قابلیت افزودن آواتار سفارشی را بهزودی برای تمام کاربران خود در دسترس قرار خواهد داد.
این تحولات نشاندهنده روند رو به جلو در ادغام فناوریهای نوین با نیازهای روزمره کسبوکارها و اهمیت اعتماد و امنیت در این فرآیند هستند.