کیوان سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام، در یک سخنرانی در رویداد استارتاپ گرایند اعلام کرد که شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی سعی دارند تا با ایجاد سوالات پی‌درپی، تعامل کاربران را به حداکثر برسانند. او این روش‌ها را به شدت انتقاد کرده و گفت که این شیوه‌ها نه تنها به کاربران کمک نمی‌کنند، بلکه به نوعی به آن‌ها آسیب می‌زنند و این مسأله را با رویکردهای تهاجمی شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی مقایسه کرد.

سیستروم بیان کرد: “شما می‌توانید ببینید که برخی از این شرکت‌ها در حال افتادن به دامگاهی هستند که تمام شرکت‌های مصرفی در تلاش برای جذب کاربران افتاده‌اند. هر بار که من سوالی می‌پرسم، در پایان، سوال دیگری مطرح می‌شود تا ببینند آیا می‌توانند سوال بیشتری از من بپرسند.” این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ChatGPT نیز به خاطر خوش‌برخوردی بیش از حد با کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است.

OpenAI، سازنده ChatGPT، به انتقادات پاسخ داده و توضیح داده است که این مشکل به دلیل “بازخورد کوتاه‌مدت” کاربران بوجود آمده است. سیستروم افزود که سطح بالای تعامل چت‌بات‌ها، بیشتر از آنکه نقصی باشد، ویژگی‌ای عمدی است که برای نمایش معیارهایی همچون زمان صرف شده و کاربران فعال روزانه طراحی شده است. او بر این نکته تأکید کرد که شرکت‌های هوش مصنوعی باید بر ارائه پاسخ‌های باکیفیت تمرکز کنند، نه بر جابجایی آسان معیارها.

در پاسخ به این اظهارات، OpenAI به مشخصات کاربری خود اشاره کرد که در آن آمده است: “مدل هوش مصنوعی ما به طور مکرر تمامی اطلاعات لازم برای ارائه یک پاسخ خوب را ندارد و ممکن است از کاربر درخواست شفاف‌سازی یا جزئیات بیشتر کند.” با این حال، اگر سوالات خیلی مبهم یا دشوار نباشند، این هوش مصنوعی باید تلاش کند تا درخواست کاربر را پاسخ دهد و به او بگوید که قطعاً با اطلاعات بیشتر می‌تواند بهتر کمک کند.

متن خود را با هوش مصنوعی به تصویر تبدیل کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا