استارتاپ Julius AI، که خود را به عنوان یک تحلیلگر داده مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی می‌کند، اخیراً اعلام کرده است که در دور سرمایه‌گذاری اولیه خود، موفق به جذب ۱۰ میلیون دلار سرمایه شده است. این دور سرمایه‌گذاری تحت رهبری شرکت سرمایه‌گذاری Bessemer Venture Partners انجام شده و شرکت‌های Horizon VC، 8VC، Y Combinator و تسهیلات‌دهنده AI Grant در آن مشارکت داشته‌اند. علاوه بر این، چندین سرمایه‌گذار فرشته با نام‌های شناخته‌شده نیز در این دور سرمایه‌گذاری شرکت کرده‌اند، از جمله آروند سرینواس، مدیرعامل Perplexity، گیلاز موچ، مدیرعامل Vercel و جف لاوسون، یکی از مؤسسان Twilio.

راهل سونوالکار، بنیان‌گذار Julius، این استارتاپ را پس از فارغ‌التحصیلی از برنامه Y Combinator در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد و از طرح راه‌اندازی یک استارتاپ لجستیکی که در حین شرکت در برنامه در حال توسعه بود، فاصله گرفت. Julius به گونه‌ای طراحی شده است که مانند یک دانشمند داده عمل کند؛ به این معنا که داده‌های وسیع را تحلیل و visualize کرده و سپس مدل‌سازی پیش‌بینی را از طریق دستورات زبان طبیعی انجام می‌دهد.

این استارتاپ با وجود عملکردهایی مشابه با ChatGPT، Claude تولیدی Anthropic و Gemini شرکت گوگل، موفق شده است تا جایی مشخص از بازار را به خود اختصاص دهد. به گفته این شرکت، بیش از دو میلیون کاربر دارد و بیش از ۱۰ میلیون visualizations تولید می‌کند. سونوالکار در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفت: «راحت‌ترین راه برای استفاده از Julius این است که به سادگی با آن صحبت کنید. شما می‌توانید با هوش مصنوعی مانند یک تحلیلگر در تیم خود صحبت کنید و این هوش مصنوعی، مانند یک انسان، کد را اجرا کرده و تحلیل مورد نیاز را برای شما انجام دهد.»

سؤالاتی که Julius می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد و به صورت نمودار ارائه کند عبارتند از: «آیا می‌توانید همبستگی بین درآمد و سود خالص را برای صنایع مختلف در چین و ایالات متحده visualize کنید؟» تمایل ویژه این استارتاپ به علم داده حتی توجه پروفسور ایور بوجینوف از دانشکده بازرگانی هاروارد را در سال گذشته جلب کرد. بوجینوف تا حدی تحت تأثیر قرار گرفت که از سونوالکار خواست Julius را به‌طور خاص برای دوره جدید و الزامی با عنوان «علم داده و هوش مصنوعی برای رهبران» تغییر دهد.

سونوالکار در مورد چالش‌هایی که با آن مواجه شده می‌گوید: «افرادی به ما گفتند که شما موفق نخواهید شد.» او افزود: «آنچه که ما یافتیم این است که تمرکز بر یک مورد استفاده بسیار حائز اهمیت است.» سونوالکار در حین حضور در Y Combinator، استندآپ کمدی ویروسی نیز طراحی کرد. صبح پس از خرید توییتر (اکنون X) توسط ایلان ماسک، خبرنگاران به دو مرد با جعبه‌هایی در بیرون دفتر مرکزی شرکت برخورد کردند که یکی از آن‌ها سونوالکار بود که خود را به عنوان مهندس جدیداً اخراج شده توییتر با نام «راهول لیگما» معرفی کرد.

با وجود جلب برخی توجهات از این شوخی، سونوالکار تأکید دارد که استارتاپ او توجه بیشتری را به خود جلب کرده است: «فکر نمی‌کنم بسیاری از مردم مرا برای آن بشناسند. اکنون من بیشتر به خاطر Julius شناخته می‌شوم.»

تبدیل گفتار به نوشتار فارسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا