خبر جدید از کینسوجی: استارتاپ سیلیکون ولی ۱۸ میلیون دلار تأمین مالی جدید جذب کرد

کینسوجی، استارتاپی واقع در سیلیکون ولی که به شرکت‌ها در زمینه اتوماسیون و تطابق مالیات فروش کمک می‌کند، موفق به جذب ۱۸ میلیون دلار تأمین مالی جدید شده است. این سرمایه‌گذاری تحت هدایت شرکت جانبی فناوری مالیات غیرمستقیم، ورتکس، صورت گرفته است. کینسوجی قصد دارد تا امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بیشتری ارائه دهد تا بتوانند محاسبات و ارائه مالیات را به آسانی انجام دهند.

با رشد مداوم تجارت الکترونیکی و تجارت‌های فرامرزی و همچنین افزایش پیچیدگی قوانین مالیاتی، تقاضای جهانی برای راه‌حل‌های اتوماسیون مالیاتی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. کینسوجی نرم‌افزاری ارائه می‌دهد که با نقاط درآمدزای مختلفی مانند شاپیفای، استرایپ، چارج‌بی و کوییک‌بوکس یکپارچه می‌شود و به این ترتیب تصویر جامعی از درآمدها را فراهم می‌کند و امکان محاسبه مالیات‌ها را به طور آنی فراهم می‌آورد.

پوجون باتنگار، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل کینسوجی، در گفت‌وگویی اختصاصی اظهار داشت: «هدف ما مشابه کاری است که اوبر برای تاکسی‌ها و استرایپ برای پرداخت‌های کارت اعتباری انجام داد. ما می‌خواهیم همین کار را برای بخش تطابق مالیاتی در ۱۷۱ کشور انجام دهیم.» این استارتاپ که در سال ۲۰۲۳ تأسیس شده، حکم دیوان عالی کشور در سال ۲۰۱۸ را که به ایالت‌ها اجازه می‌دهد مالیات فروش آنلاین را از فروشندگانی که در آن ایالت فروشگاهی ندارند، دریافت کنند، به عنوان نقطه عطفی در产业 تلقی می‌کند.

در حالی که شرکت‌های اتوماسیون مالیاتی موجود مانند اوالارا از این تغییرات بهره‌برداری کردند، استارتاپ‌های نوین همچون کینسوجی به پیشرفت‌های هوش مصنوعی روی آوردند تا سهم بازار خود را به دست آورند. باتنگار افزود: «ما هزینه‌مان نصف اوالارا است و جایگزین حسابدارهای عمومی نیز هستیم. به همین دلیل، یک اپراتور معمولی می‌تواند در هفت کلیک و سه دقیقه، اپلیکیشن ما را نصب کند و ما به او خواهیم گفت که میزان مالیات فروش او چقدر است و سپس می‌تواند در کمتر از سه دقیقه هر ماه، مالیات فروش خود را ثبت کند.»

کینسوجی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به صورت رایگان میزان مالیات فروش خود را محاسبه کنند، هرچند بابت ثبت مالیات هزینه‌ای دریافت می‌کند. همچنین گزینه‌ای برای فعال‌سازی عملیات خودکار ثبت مالیات نیز وجود دارد که پس از محاسبه داده‌ها، به صورت خودکار مالیات را ثبت می‌کند. این استارتاپ در سال گذشته ۳ میلیون دلار درآمد سالانه داشت و هدفش عبور از ۱۰ میلیون دلار تا پایان سال ۲۰۲۵ است.

کینسوجی دارای نرخ خروج مشتری بسیار پایین ۰.۱ درصد است و از ۲۴۰۰ مشتری بهره‌مند است، شامل کسب‌وکارهای پیش از درآمد تا شرکت‌هایی که حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیون دلار درآمد دارند و حتی برخی با ۵۰۰ میلیون دلار درآمد. ورتکس، به عنوان یک شرکت مستقر در پنسیلوانیا، معتقد است که کینسوجی مکمل تمرکز موجود آن بر روی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و کسب‌وکارهای پیچیده است.

شرایط توافق شامل سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری به عنوان سرمایه‌گذاری اقلیت با ۱۰ درصد مالکیت در کینسوجی، اشتراک‌گذاری IP و یک همکاری تجاری بر اساس مدل اشتراک درآمد است. این استارتاپ همچنین ۳ میلیون دلار اضافی از سرمایه‌گذاران قبلی خود جذب کرده است و ارزش‌گذاری جدید آن پس از سرمایه‌گذاری به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است. به علاوه، ورتکس متعهد شده تا ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار در سال جاری در کینسوجی سرمایه‌گذاری کند تا از IP خود برای ادغام در زمینه هوش مصنوعی بهره ببرد.

کینسوجی در حال حاضر حاشیه سودی بیش از ۹۳ درصد دارد و Plans for expanding its services beyond the U.S. به مناطق جدیدی مانند آمریکای جنوبی، آفریقا و کشورهای شرقی از جمله هند و چین را در نظر دارد. در حال حاضر، ۴۵ درصد از مشتریان کینسوجی به شرکت‌های SaaS تعلق دارند و سالانه ۵.۵ میلیون تراکنش به ارزش ۷.۷ میلیارد دلار انجام می‌دهند. همکاری با ورتکس، سرمایه‌گذار ۴۷ ساله این استارتاپ، به احتمال زیاد به گسترش دامنه خدمات کینسوجی در بخش‌های مختلف کمک خواهد کرد.

مشاور دیجیتال هوشمند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا