استارتاپ Kintsugi مستقر در سیلیکونولی که به شرکتها در زمینه برونسپاری و اتوماسیون تطابق مالیات بر فروش کمک میکند، موفق به جذب ۱۸ میلیون دلار سرمایه جدیدی شد که توسط تامینکننده راهحلهای فناوری مالیات غیرمستقیم جهانی، Vertex، رهبری میشود. این استارتاپ قصد دارد امکان استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی برای محاسبات مالیات و ارائه اظهارنامهها را برای کسبوکارهای کوچک و متوسط بیشتر فراهم کند.
رشد مداوم تجارت الکترونیک و تجارت مرزی، در کنار پیچیدگیهای فزاینده مقررات مالیاتی، تقاضای جهانی برای راهحلهای اتوماسیون مالیات را افزایش داده است. Kintsugi با نرمافزاری که قابلیت ادغام با نقاط درآمدی مختلف را دارد، از جمله Shopify، Stripe، Chargebee، Quickbooks و پیادهسازی API سفارشی، به شرکتها کمک میکند تا دیدگاه جامعی از درآمدهای خود داشته باشند و بهسرعت مالیات را محاسبه کنند.
Pujun Bhatnagar، همبنیانگذار و مدیرعامل Kintsugi، در گفتگویی انحصاری اعلام کرد: «هدف ما مشابه کاری است که اوبر برای تاکسیها و استرایپ برای پرداختهای کارت اعتباری انجام داد. ما میخواهیم این کار را برای بخش تطابق مالیاتی در ۱۷۱ کشور انجام دهیم.»
استارتاپ Kintsugi که در سال 2023 تأسیس شده است، حکم دیوان عالی کشور در سال 2018 را که اجازه میدهد ایالتها از فروشندگان آنلاین مالیات بر فروش جمعآوری کنند، حتی اگر آنها فروشگاه فیزیکی در آن ایالت نداشته باشند، بهعنوان نقطه عطفی برای صنعت در نظر میگیرد. این حکم به کسبوکارهای تجارت الکترونیک کمک کرد در حالی که به ایالتها در افزایش درآمدهای مالیاتی خود نیز یاری رساند.
کسبوکارهای فعلی اتوماسیون تطابق مالیاتی مانند Avalara از این تغییرات بهرهبرداری کرده و درآمد خود را افزایش دادهاند. با این حال، استارتاپهای جدیدی مانند Kintsugi بهدنبال بهرهبرداری از پیشرفتهای هوش مصنوعی هستند تا سهم بازار خود را افزایش دهند. Bhatnagar در اینباره گفت: «ما نصف هزینه Avalara هستیم و جایگزین حسابدار رسمی (CPA) نیز خواهیم شد. بهطوری که یک اپراتور معمولی میتواند در تنها ۷ کلیک و ۳ دقیقه برنامه ما را نصب کرده و میزان بدهی مالیاتی خود را مشخص کند.»
Kintsugi امکان محاسبه رایگان بدهی مالیات بر فروش را برای کسبوکارها فراهم کرده ولی بابت ارائه اظهارنامه مالیاتی هزینه دریافت میکند. همچنین این استارتاپ گزینهای برای تنظیم ارسال خودکار اظهارنامه مالیاتی پس از محاسبه دادهها از کانالهای درآمدی مختلف ارائه میدهد.
سال گذشته Kintsugi موفق به تولید ۳ میلیون دلار درآمد سالانه شد و هدفگذاری کرده که تا پایان ۲۰۲۵ این رقم را به بیش از ۱۰ میلیون دلار افزایش دهد. این استارتاپ که دارای نرخ جابجایی مشتری ۰.۱٪ است، از ۲۴۰۰ مشتری برخوردار است که شامل کسبوکارهای اولیه تا شرکتهایی با درآمد سالانه ۵۰ تا ۸۰ میلیون دلار و حتی شرکتهایی با ۵۰۰ میلیون دلار درآمد میباشد.
Vertex، تنها تامینکننده جدید، اظهار داشته که Kintsugi با تمرکز بر شرکتهای بزرگ چندملیتی و کسبوکارهای میانه، به خوبی با اهداف آنها سازگار است. طبق توافق صورتگرفته، ۱۵ میلیون دلار سرمایهگذاری اقلیت به نمایندگی از ۱۰٪ سهم مالکیت در Kintsugi انجام خواهد شد، که شامل اشتراک دانش و همکاری تجاری بر اساس مدل درآمدی مشترک است.
سرمایهگذاری جدید ارزش Kintsugi را به ۱۵۰ میلیون دلار پس از سرمایهگذاری افزایش داده است، در حالی که این رقم در نوامبر ۸۰ میلیون دلار اعلام شده بود. Kintsugi همچنین قصد دارد از سرمایهگذاری Vertex در زمینه پیشرفتهای هوش مصنوعی استفاده کرده و این روند را تسریع بخشد.
این استارتاپ که دارای حاشیه سود بالای ۹۳٪ است، اکنون ۹۵ کارمند دارد و از ایالات متحده به کانادا و اروپا گسترش پیدا کرده است و اکنون قصد دارد در آمریکای جنوبی، آفریقا و کشورهای شرقی از جمله هند و چین فعالیت کند. در حال حاضر، شرکتهای SaaS ۴۵٪ از پایگاه مشتریان Kintsugi را تشکیل میدهند و تاکنون ۵.۵ میلیون تراکنش به ارزش ۷.۷ میلیارد دلار داشتهاند. این همکاری با Vertex که ۴۷ سال سابقه دارد، حتی به Kintsugi کمک خواهد کرد تا مشتریانی از صنایع مختلف جذب کند.