ایر بیان بی، به تازگی از یک ربات客服 مبتنی بر هوش مصنوعی در ایالات متحده رونمایی کرده است. برایان چسکی، مدیرعامل این شرکت، در کنفرانس مربوط به گزارش مالی سهماهه اول سال، اعلام کرد که ۵۰ درصد از کاربران این شرکت در آمریکا از ربات هوش مصنوعی برای خدمات مشتری استفاده میکنند. وی افزود که برنامهریزی شده است تا این ویژگی بهزودی به تمامی کاربران در این کشور ارائه شود.
چسکی در ادامه گفت: “هوش مصنوعی قطعاً تجربه مشتری را آسانتر کرده است. این فناوری منجر به کاهش ۱۵ درصدی تماسها با نمایندگان انسانی شده است.” سال گذشته، ایر بیان بی به تک کرانچ اعلام کرده بود که در حال آزمایش این فناوری بهطور محدود و تنها برای برخی از پرسشها بوده است. ناتان بلیکارتسیک، یکی از بنیانگذاران ایر بیان بی، در آن زمان اظهار داشت: “ما پتانسیل زیادی برای بهکارگیری هوش مصنوعی در کسبوکار خود میبینیم و فکر میکنیم که این فناوری به تدریج تجربه مصرفکننده را تغییر میدهد.”
در این میان، ایر بیان بی بهطور احتیاطی به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده است و چسکی در ماه فوریه اعلام کرد که این شرکت در ابتدا از هوش مصنوعی برای خدمات مشتری استفاده خواهد کرد و سپس به کاربردهای دیگر مانند برنامهریزی سفر و رزرو بلیط خواهد پرداخت، زیرا هنوز معتقد است که فناوری در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.
در حالی که رقبای ایر بیان بی، از جمله اکسپدیا و بوکینگ دات کام، بهطور قابل توجهی در حال سرمایهگذاری بر روی فناوری هوش مصنوعی هستند و ویژگیهایی مانند ساخت برنامه سفر، برنامهریزی سفر و بهروزرسانیهای بلادرنگ ارائه میدهند، ایر بیان بی نیز در تلاش است تا به کاربردهای هوش مصنوعی بپردازد. این شرکت در سهماهه اول سال ۲.۲۷ میلیارد دلار درآمد گزارش کرده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است. با این حال، پیشبینی شده که درآمد این شرکت در سهماهه جاری کمی کمتر از انتظارات تحلیلگران باشد و از کند شدن تقاضای سفر به دلیل جنگ تجاری جهانی و تاثیرات آن بر احساسات مصرفکنندگان خبر داده است.