آمازون به‌تازگی نسخه به‌روزرسانی شده دستیار دیجیتال خود، تحت عنوان الکسا+، را به بیش از 100,000 کاربر ارائه داد. اندی جاسی، مدیرعامل این شرکت، در تماس خبری روز پنج‌شنبه بیان کرد که هرچند این تعداد نسبت به 600 میلیون دستگاه الکسا در دسترس قابل توجه نیست، اما این شرکت در حال حاضر در فرآیند انتشار الکسا+ به پیشرفت‌هایی دست یافته است. این نسخه از الکسا نخستین بار در ماه فوریه معرفی شد و گفته شد که به تدریج در چند ماه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

الکسا+ به کاربران این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای طبیعی‌تر با آن گفتگو کنند و در آینده قابلیت‌هایی خواهد داشت که به آن اجازه می‌دهد از برنامه‌های شخص ثالث به نمایندگی از کاربران استفاده کند. انتظار می‌رود که الکسا+ توانایی تولید پاسخ‌های اصلی به صورت آنی را داشته باشد، مشابه ویژگی‌های صوتی در ChatGPT اوپن‌ای و Gemini گوگل، در حالی که پاسخ‌های تعیینی سیستم‌های قبلی مانند الکسا و سیری را فراموش می‌کند.

با این حال، به گزارش واشینگتن پست، الکسا+ که به‌تازگی راه‌اندازی شده، فاقد برخی از ویژگی‌های کلیدی است که در زمان معرفی در ماه فوریه به نمایش گذاشته شده بود. این گزارش می‌افزاید که در زمان راه‌اندازی، الکسا+ قابلیت استفاده از برنامه‌های شخص ثالث مانند GrubHub، تولید داستان قبل از خواب برای کودکان یا ایده‌پردازی برای هدایا را نداشت. هنوز مشخص نیست که این ویژگی‌ها چه زمانی به الکسا+ اضافه خواهند شد. جاسی ضمن اشاره به این نکته که “ما تعداد زیادی از قابلیت‌ها را در ماه‌های آینده به این سیستم اضافه خواهیم کرد”، اظهار کرد که الکسا+ یکی از نخستین دستیارهای مبتنی بر عمل برای مصرف‌کنندگان است.

او با این حال، اعتراف کرد که این تکنولوژی هنوز نسبتاً “نابالغ” و “غیر دقیق” است. طبق گفته جاسی، دقت بیشتر دستیارهای چند مرحله‌ای AI در حال حاضر بین 30 تا 60 درصد است. او یک هدف 90 درصد دقت برای عامل وب گردی بهره‌برداری از الکسا+، به نام Nova Act، تعیین کرد. به نظر می‌رسد که انتشار الکسا+ سریع‌تر از انتشار سیری جدید و تحت‌پشتیبانی LLM اپل در حال انجام است.

زمانی که از تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مورد تأخیرهای سیری جدید در تماس خبری روز پنج‌شنبه سؤال شد، او گفت که شرکت به “زمان بیشتری برای کامل کردن کار نیاز دارد.” در مسیر ارتقاء دستیارهای دیجیتال قدیمی با هوش مصنوعی تولیدی، هم اپل و هم آمازون با چالش‌ها و تأخیرهایی مواجه شده‌اند. برخی از بزرگ‌ترین مشکلات در استفاده از مدل‌های زبان بزرگ و یکپارچگی آن‌ها با سیستم‌های دیگر، به‌صورت قابل‌توجهی پیچیده‌تر از آنچه تصور می‌شده، به وقوع پیوسته است.

تبدیل گفتار به نوشتار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا