شرکت آمازون اعلام کرد که در حال آزمایش خلاصه‌های صوتی کوتاه مبتنی بر هوش مصنوعی برای محصولات خود در برخی از صفحات محصول است. این خلاصه‌های صوتی که توسط آنچه آمازون به‌عنوان “کارشناسان خرید مبتنی بر هوش مصنوعی” معرفی کرده، ارائه می‌شوند، ویژگی‌های کلیدی محصولات، نظرات مشتریان و اطلاعاتی از منابع مختلف را بررسی می‌کنند. کاربران می‌توانند با ضربه زدن به دکمه “شنیدن نکات کلیدی” در اپلیکیشن خرید آمازون به این خلاصه‌ها دسترسی پیدا کنند.

این ویژگی به منظور تسهیل فرآیند خرید و صرفه‌جویی در زمان مشتریان طراحی شده و به آنان امکان می‌دهد تا اطلاعات مهم را به صورت مکالمه‌ای و دوستانه دریافت کنند. آمازون در پست وبلاگی خود نوشت: “این ویژگی تحقیق در مورد محصولات را لذت‌بخش و راحت می‌کند؛ گویی که دوستان مفیدی شما را درباره خریدهای احتمالی راهنمایی می‌کنند، حتی زمانی که شما در حال انجام چند کار به طور هم‌زمان هستید.”

خلاصه‌های صوتی در حال حاضر روی برخی از محصولات برای تعدادی از مشتریان در ایالات متحده در دسترس هستند. آمازون برنامه‌ریزی کرده است که این ویژگی را به محصولات بیشتری و همچنین به مشتریان بیشتری در ایالات متحده در ماه‌های آینده ارائه دهد. این شرکت توضیح داد که این ویژگی از مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) برای تولید متن استفاده می‌کند و با استخراج اطلاعات از نظرات مشتریان و منابع آنلاین، این محتوا را به کلیپ‌های صوتی کوتاه تبدیل می‌کند.

این قابلیت جدید به مجموعه فعلی ویژگی‌های خرید مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون اضافه می‌شود، که شامل “رُفوس”، دستیار خرید هوش مصنوعی نسل‌ساز آن، و “علاقه‌مندی‌ها”، ویژگی هوش مصنوعی که محصولات جدیدی را مطابق با علایق شما رصد می‌کند، می‌باشد. همچنین، آمازون تنها غول فناوری نیست که از صوت‌های کوتاه با هوش مصنوعی بهره می‌برد. سال گذشته، گوگل نیز ویژگی “خلاصه‌های صوتی” را با نام NotebookLM معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد تا پادکست‌هایی با میزبانی مجازی بر اساس مقالاتی که با دستیار تحقیق هوش مصنوعی خود به اشتراک گذاشته‌اند، تولید کنند.

چت بات پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا