آمازون به شرکتها این امکان را میدهد که رباتهای چت عمومی خود را با استفاده از دستیار Q Business این شرکت ایجاد کنند. این خبر در روز چهارشنبه اعلام شد که دستیار هوش مصنوعی Q Business، که در بستر AWS میزبانی میشود و قادر است به سؤالات پاسخ دهد، خلاصههایی ارائه کند و وظایف را انجام دهد، اکنون از دسترسی ناشناس کاربران پشتیبانی میکند. این بدان معناست که کاربران AWS میتوانند رباتهای چت Q Business را برای وبسایتها، پورتالهای پشتیبانی و دیگر پلتفرمها ایجاد کنند تا به مشتریان در جستوجوی مستندات، انجام درخواستهای خودخدماتی و موارد دیگر کمک کنند.
آمازون در یک پست وبلاگی توضیح میدهد: «این قابلیت به کاربران مهمان این امکان را میدهد که از تواناییهای تولید هوش مصنوعی آمازون Q Business برای پیدا کردن سریع اطلاعات محصول، دریافت پاسخهای فنی، پیمایش مستندات و عیبیابی مسائل بهرهمند شوند.» با این ویژگی جدید، کاربران میتوانند برنامههای آمازون Q Business را با حالت کاربری ناشناس ایجاد کنند که نیازی به احراز هویت کاربر ندارد و محتوا بهطور عمومی قابل دسترسی است.
مشتریان میتوانند یک ربات چت Q Business را برای دریافت مستندات پشتیبانی یا محتوای دیگر تنظیم کنند تا پاسخهای رباتها به سؤالات کاربر را بهدرستی تنظیم کند. بر اساس اعلام آمازون، برنامههای Q Business با دسترسی ناشناس بر اساس مدل قیمتگذاری مصرفی صورت حساب میشوند.
آمازون دو سال پیش در کنفرانس سالانه AWS re:Invent از Q Business رونمایی کرد. از آن زمان، این شرکت نام Q را دوباره برند کرده و ویژگیهای “عاملمحور” را معرفی کرده است که شامل امکان انجام وظایف بهنمایندگی از کاربران در برنامههای شخص ثالث میشود. آمازون هوش مصنوعی را بهعنوان بخشی کلیدی از استراتژی کلی رشد خود در نظر میگیرد. اندی جاسی، CEO این شرکت، بهتازگی اعلام کرد که آمازون در حال ساخت بیش از ۱۰۰۰ برنامه هوش مصنوعی تولیدی است و درآمد حاصل از فعالیتهای مرتبط با هوش مصنوعی در آمازون هر سال بهطور قابلتوجهی افزایش مییابد و به نظر میرسد به یک درآمد سالانه چندین میلیارد دلاری دست یابد.