شرکت Anthropic به تازگی اقدام به راه‌اندازی حالت گفت‌وگو صوتی برای اپلیکیشن‌های چت‌بات Claude خود کرده است. این حالت که در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد، به کاربران اپلیکیشن موبایل Claude این امکان را می‌دهد که به‌طور کامل با این چت‌بات به صحبت بپردازند. بر اساس اعلام رسمی Anthropic در شبکه اجتماعی X و مستندات به‌روزرسانی شده در وب‌سایت شرکت، این قابلیت به زودی به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود. یکی از کاربران گزارش داده است که در روز سه‌شنبه به حالت صوتی دسترسی پیدا کرده است.

به‌طور پیش‌فرض، این حالت توسط مدل Claude Sonnet 4 Anthropic پشتیبانی می‌شود. مطابق با اطلاعات موجود در صفحه پشتیبانی، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که با Claude صحبت کرده و پاسخ‌ها را به‌صورت صوتی بشنوند، به‌ویژه زمانی که دستانشان مشغول است و ذهنشان فعال. حالت صوتی به‌طرز چشمگیری نحوه تعامل کاربران با Claude را تغییر می‌دهد و در حین صحبت، نکات کلیدی را روی صفحه نمایش می‌دهد.

تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی، از جمله OpenAI، خدمات گفت‌وگوی صوتی را برای چت‌بات‌های خود ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، گوگل دارای Gemini Live است و xAI نیز گزینه Voice Mode را برای Grok فراهم کرده است. این قابلیت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که به‌صورت گفتاری با چت‌بات‌ها تعامل کنند و حس گفت‌وگوهای طبیعی و شهودی را به سوابقشان اضافه کنند.

حالت گفت‌وگوی صوتی Anthropic به کاربران این امکان را می‌دهد که درباره موضوعاتی مانند مستندات و تصاویر صحبت کرده و از میان پنج گزینه صدای مختلف انتخاب کنند. همچنین، کاربران می‌توانند به‌طور همزمان بین متن و صدا سوئیچ کرده و پس از پایان مکالمات، متن و خلاصه‌ای از گفت‌وگو را مشاهده کنند.

با این حال، این قابلیت محدودیت‌هایی دارد. مکالمات صوتی به‌شمارش در استفاده‌های معمولی لحاظ می‌شود و Anthropic اعلام کرده است که معمولاً کاربران رایگان می‌توانند بین ۲۰ تا ۳۰ مکالمه داشته باشند. علاوه بر این، تنها مشترکین پرداختی Claude می‌توانند از اتصال به Google Workspace بهره‌مند شوند که این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند که از حالت صوتی برای دسترسی به تقویم‌های گوگل و ایمیل‌های Gmail استفاده کنند (یکپارچگی با Google Docs ویژه برنامه‌های Claude Enterprise است).

مایک کریگر، مدیر ارشد محصول Anthropic، در مصاحبه‌ای با Financial Times در اوایل مارس تأیید کرد که شرکت در حال کار بر روی قابلیت‌های صوتی برای Claude است. طبق این گزارش، Anthropic به طور جدی در حال گفتگو با آمازون، سرمایه‌گذار و شریک اصلی خود، و استارتاپ هوش مصنوعی ElevenLabs بوده‌اند تا ممکن است ویژگی‌های صوتی آینده Claude را توسعه دهند. مشخص نیست که آیا این همکاری‌ها به نتایج ملموسی منجر شده است یا خیر.

تحلیل تصویر با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا