آنتروپیک یک وبلاگ برای هوش مصنوعی خود راهاندازی کرده است. بهتازگی این شرکت صفحهای جدید به نام “کلود توضیح میدهد” را در وبسایت خود راهاندازی کرده که عمدتاً توسط خانواده مدلهای هوش مصنوعی این شرکت، تحت عنوان کلود، تولید محتوا میشود. این وبلاگ شامل مقالاتی در زمینه موضوعات فنی مرتبط با کاربردهای مختلف کلود است، بهعنوان مثال، “سادهسازی کدهای پیچیده با کلود”. هدف از راهاندازی این وبلاگ نمایش توانمندیهای نوشتاری کلود است.
نکته جالب این است که مشخص نیست چه مقدار از محتوا بهطور مستقیم از کلود تولید میشود. به گفته یک سخنگوی آنتروپیک، این وبلاگ تحت نظارت “متخصصان حوزه و تیمهای ویرایشی” این شرکت قرار دارد که به بهبود پیشنویسهای کلود با “بینشها، مثالهای عملی و دانش زمینهای” کمک میکنند. او گفت: “این فقط خروجی خالص کلود نیست؛ فرآیند ویرایش نیازمند تخصص انسانی است و شامل چندین مرحله میشود.” این سخنگو افزود: “از نظر فنی، کلود توضیح میدهد رویکردی مشارکتی را نشان میدهد، که در آن کلود محتوای آموزشی تولید میکند و تیم ما آن را بررسی کرده، بهبود میبخشد و تکمیل میکند.”
صفحه اصلی وبلاگ از جمله توصیف “به گوشه کوچک جهان آنتروپیک خوش آمدید که در آن کلود در هر موضوعی مینویسد” بر این تصور نا درست پافشاری میکند که تمام محتوا بهطور کامل توسط کلود تولید شده است. آنتروپیک کلود توضیح میدهد را بهعنوان یک “نمونه از چگونگی همکاری تخصص انسانی و توانمندیهای هوش مصنوعی” معرفی کرده است. به گفته سخنگوی این شرکت، “کلود توضیح میدهد یک نمونه اولیه از این است که چگونه تیمها میتوانند از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی خود و ارائه ارزش بیشتر به کاربران استفاده کنند.”
این اقدام آنتروپیک در زمینه تولید محتوای هوش مصنوعی درست چند ماه پس از آن صورت میگیرد که رقیب آن، اوپنایآی، اعلام کرد که مدلی مخصوص نگارش خلاقانه توسعه داده است. همچنین، دیگر شرکتها نیز در حال آزمایش ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی برای افزایش بهرهوری و در برخی موارد کاهش نیاز به استخدامهای جدید هستند. گانِت بهطور خاص در این زمینه فعال بوده و خلاصههای خبری ورزشی تولید شده با هوش مصنوعی را ارائه داده است. بلومبرگ نیز در آوریل بخشی از مقالات خود را با خلاصههای تولیدشده توسط هوش مصنوعی تکمیل کرد.
با این حال، بسیاری از این تلاشها به دلایل مختلف به نتیجه خوبی نرسیدهاند. به عنوان مثال، بلومبرگ مجبور به تصحیح خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی شد و برخی از رسانههای دیگر نیز با مشکلات مشابهی مواجه شدهاند. به گفته سخنگوی آنتروپیک، این شرکت همچنان در حال استخدام نیرو در زمینههای مختلف از جمله بازاریابی و محتوا است، علیرغم ورود به حوزه نوشتن وبلاگ با کمک هوش مصنوعی.