وکیل نماینده شرکت انترپیک (Anthropic) روز پنجشنبه در یک دادگاه شمال کالیفرنیا اعتراف کرد که از یک ارجاع نادرست ایجاد شده توسط چت‌بات هوش مصنوعی خود، کلاود (Claude)، در دعوی حقوقیongoing با ناشران موسیقی استفاده کرده است. به گفته انترپیک، کلاود این ارجاع را با “عنوان نادرست و نویسندگان نادرست” خلق کرده است. وکلا در پرونده‌ای که ابتدا توسط بلومبرگ گزارش شده، توضیح دادند که بررسی دستی ارجاعات آن‌ها نتوانسته این خطا و چندین خطای دیگر ناشی از توهمات کلاود را شناسایی کند. انترپیک بابت این خطا عذرخواهی کرد و آن را “یک اشتباه صادقانه در ارجاع و نه یک جعل از مرجع” خواند.

در اوایل همین هفته، وکلای نماینده گروه موسیقی یونیورسال و سایر ناشران موسیقی، شاهد متخصص انترپیک — یکی از کارمندان این شرکت، الیویا چن — را متهم به استفاده از کلاود برای ارجاع به مقالات جعلی در شهادتش کردند. قاضی فدرال، سوزان ون کوولن، سپس دستور داد انترپیک به این اتهامات پاسخ دهد. دعوی حقوقی ناشران موسیقی یکی از چندین منازعه بین مالکین حقوق اثر و شرکت‌های فناوری به‌خاطر سوءاستفاده احتمالی از آثار آن‌ها برای ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی مولد است.

این موضوع آخرین مورد از استفاده وکلا از هوش مصنوعی در دادگاه و سپس پشیمانی از این تصمیم است. اوایل هفته جاری، یک قاضی کالیفرنیایی به دو شرکت حقوقی به‌خاطر ارائه “تحقیقات ساختگی تولید شده توسط هوش مصنوعی” در دادگاه خود انتقاد کرد. همچنین در ژانویه، یک وکیل استرالیایی به‌دلیل استفاده از چت‌جی‌پی‌تی در تهیه اسناد دادگاه و تولید ارجاعات نادرست متهم شد. با این حال، این خطاها نتوانسته‌اند مانع از جمع‌آوری مبالغ کلان توسط استارتاپ‌ها برای خودکارسازی کارهای حقوقی شوند. شرکت هاروِی، که از مدل‌های هوش مصنوعی مولد برای کمک به وکلا استفاده می‌کند، reportedly در حال مذاکره برای جمع‌آوری بیش از 250 میلیون دلار با ارزشی معادل 5 میلیارد دلار است.

تبدیل گفتار به نوشتار فارسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا