در پی انتقادات نسبت به عملکرد نامطلوب محصولات هوش مصنوعی خود، به ویژه در زمینه خلاصه‌سازی اعلان‌ها، شرکت اپل روز دوشنبه جزئیات جدیدی درباره تلاش‌های خود برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی ارائه داد. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از داده‌های مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌های کاربران به صورت خصوصی، مدل‌های خود را ارتقا دهد.

اپل با بهره‌گیری از روشی به نام “حریم خصوصی غیرمتمایز” (Differential Privacy) توضیح داد که ابتدا داده‌های مصنوعی تولید می‌کند و سپس با کسب رضایت کاربران برای به اشتراک‌گذاری تجزیه و تحلیل‌های دستگاه، گزیده‌هایی از این داده‌های مصنوعی را به دستگاه‌های کاربران ارسال می‌کند تا دقت مدل‌های هوش مصنوعی خود را ارزیابی کند و در نتیجه آن‌ها را بهبود بخشد. در یک پست وبلاگی، اپل بیان کرد: “داده‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرمت و ویژگی‌های مهم داده‌های کاربران را تقلید کنند، اما شامل هیچ‌یک از محتوای تولید شده توسط کاربر نیستند.”

این شرکت به طور مشخص اشاره کرد که برای ایجاد یک مجموعه نماینده از ایمیل‌های مصنوعی، ابتدا مجموعه‌ای بزرگ از پیام‌های مصنوعی در موضوعات مختلف تولید می‌کند. سپس نمایه‌ای به نام “Embeddings” از هر پیام مصنوعی استخراج می‌شود که ابعاد کلیدی پیام مانند زبان، موضوع و طول آن را ضبط می‌کند. این نمایه‌ها به تعدادی از دستگاه‌های کاربر که به تجزیه و تحلیل دستگاه‌ها رضایت داده‌اند ارسال می‌شود و دستگاه‌ها آن‌ها را با نمونه‌ای از ایمیل‌ها مقایسه می‌کنند تا به اپل بگویند کدام نمایه‌ها دقیق‌تر هستند.

اپل اعلام کرد که از این روش برای بهبود مدل‌های “Genmoji” استفاده می‌کند و در آینده برای ابزارهای “Image Playground”، “Image Wand”، “Memories Creation” و “Writing Tools” نیز از داده‌های مصنوعی بهره‌برداری خواهد کرد. همچنین، این شرکت قصد دارد از داده‌های مصنوعی برای بهبود خلاصه‌سازی ایمیل‌ها از کاربران که رضایت به اشتراک‌گذاری تجزیه و تحلیل‌های دستگاه خود را دارند، استفاده کند.

تجزیه و تحلیل تصویر با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا