شرکت فناوری خودروهای خودکار، آدورا اینوویشن، برنامه دارد تا بر موفقیت نخستین راهاندازی تجاری بدون راننده خود بیفزاید و رانندگی در شب را به عملیات خود اضافه کند. آدورا روز پنجشنبه اعلام کرد که در نیمه دوم سال 2025، برنامهریزی کرده تا کامیونهای خودران خود را در شب و در شرایط جوی نامساعدی مانند باران یا باد شدید به جاده بفرستد. این شرکت، در نامه سه ماهه اول خود به سهامداران، همچنین قصد دارد مسیرهای کامیونریزی بدون راننده خود را از دالاس به هیوستون و همچنین ال پاسو و فینیکس گسترش دهد. دیو مادی، CFO آدورا، در تماس earnings این شرکت، اظهار داشت: “ما تمایل داریم که بازده بالایی از دارایی برای هر کامیون خود داشته باشیم و بنابراین سعی خواهیم کرد کارایی را افزایش دهیم تا هرچه بیشتر مسافت را با هر کامیون به سرعت بپیماییم.” او همچنین اشاره کرد: “به محض اینکه بتوانیم رانندگی در شب را فعال کنیم، باید بتوانیم زمان رانندگی خود را دو برابر کنیم و این مرحله کلیدی بعدی ماست.”
آدورا در حال حاضر بارهای خود را با کامیونهای خودران در شرایط نامناسب جوی انجام میدهد، اما یک اپراتور ایمنی انسانی هنوز در کنار راننده است. این شرکت اعلام کرده است که بیش از 4000 مایل را با یک کامیون خودران بدون نیاز به راننده برای مشتریان راهاندازی خود، از جمله هیرشباخ موتور لاینز و اوبر فریت، تکمیل کرده است. از زمان راهاندازی تجاری آدورا، این شرکت به دو کامیون خودران که روزانه فعالیت میکنند، نیز گسترش یافته و انتظار دارد در پایان سال 2025 “دهها کامیون” در حال کار داشته باشد.
این پیشرفتها به همراه تغییرات عمده دیگری در شرکت، از جمله استعفای استرلینگ اندرسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر محصول اصلی، رخ میدهد. آدورا در نامه سه ماهه اول خود به سهامداران، جزئیات جدیدی را درباره برنامههایش برای گسترش خدمات بارگیری خودران به اشتراک گذاشته و اعلام کرد که زمانبندیهای مشخصتری برای مراحل کلیدی در حال گسترش خواهد داد. آدورا از درآمد 871,000 دلاری از بارهای تجاری رانندگیشده خود در این مدت گزارش داده که نسبت به سهماهه گذشته 22 درصد و نسبت به زمان مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش یافته است.
مادی در این باره بیان کرد: “پس از راهاندازی تجاری، ما شروع به شناسایی درآمد خواهیم کرد. این شامل درآمد بدون راننده و همچنین درآمد آزمایشی ادامهدار خواهد بود.” همچنین انتظار میرود که درآمد آدورا در سال 2025 به طور تدریجی در طول سال افزایش یابد. این شرکت اعلان کرده است که هزینههای عملیاتی آن در سه ماهه اول به 211 میلیون دلار رسیده که 153 میلیون دلار آن برای تحقیق و توسعه بوده است.
آدورا برای مابقی سال 2023 برنامهریزی کرده است که بهطور میانگین 175 تا 185 میلیون دلار در هر سه ماه هزینه کند. در کوتاهمدت، آدورا قصد دارد کامیونهای خود را به طور کامل مالکیت داشته باشد، عملیات را انجام دهد و آنها را بیمه کند و این کامیونها را در شبکه اوبر فریت در دسترس مشتریان قرار دهد. این شرکت با شرکای خود، پاککار و ولوو، در حال کار بر روی ساخت کامیونهای خودران به مقیاس بزرگ است و انتظار دارد از سال 2027 یا زودتر، مشتریان بتوانند این کامیونها را مستقیماً از تولیدکنندگان خریداری کنند تا بتواند به مدل راننده به عنوان سرویس منتقل شود و “حاشیه سود بالایی” را به دست آورد.