در حالی که هنرمندان به شدت از گسترش ابزارهای طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی و محتوایی که برای آموزش مدل‌های تولیدی استفاده می‌شود انتقاد می‌کنند، شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای خلاقانه به طور فزاینده‌ای در حال ادغام هوش مصنوعی در ابزارهای خود هستند. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت روزافزون هوش مصنوعی است؛ به گونه‌ای که تولیدکنندگان نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی به وضوح احساس می‌کنند که نمی‌توانند بدون پیاده‌سازی شکلی از هوش مصنوعی به بقای خود ادامه دهند. جدیدترین شرکتی که بر این استراتژی تأکید می‌کند، Canva است. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که می‌خواهد مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را به پلتفرم خود اضافه کند، از جمله یک دستیار هوش مصنوعی، قابلیت ایجاد اپلیکیشن با دستورات، پشتیبانی از صفحات گسترده و ابزارهای ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی.

دستیار هوش مصنوعی Canva می‌تواند وظایف متعددی را انجام دهد، از جمله ایجاد تصاویر بر اساس دستورات کاربر و ارائه ایده‌های طراحی برای محتوای شبکه‌های اجتماعی یا طرح‌های چاپی. این دستیار حتی می‌تواند متن بنویسد و اسناد تولید کند. با استفاده از ابزار جدیدی به نام Canva Code، کاربر می‌تواند از دستیار بخواهد تا اپلیکیشن‌های کوچک مانند نقشه‌های تعاملی یا ماشین‌حساب‌های سفارشی ایجاد کند که سپس در طراحی‌ها یکپارچه شوند. Canva با شرکت Anthropic برای این ویژگی همکاری کرده است. به گفته کامرون آدامز، یکی از بنیانگذاران و مسئول محصولات این شرکت، افزودن چنین قابلیت‌هایی به تیم‌های طراحی کمک می‌کند تا پروتوتایپ‌های تعاملی بسازند.

توجه داشته باشید که Canva نخستین شرکتی نیست که این اقدامات را انجام می‌دهد. چندین استارتاپ مانند Cursor، Bolt.new، Lovable و Repli نیز توجه و مشتریان زیادی را جذب کرده‌اند. با این حال، Canva به دلیل تنوع خدمات خود و هدف قرار دادن طراحی‌های بازاریابی و وب‌سایت‌ها، انگیزه‌ای قوی برای ادغام این ویژگی‌ها در نرم‌افزارش دارد.

علاوه بر این، Canva ویژگی‌های جدیدی به ویرایش‌گر عکس خود اضافه می‌کند: یکی از ابزارها به کاربران این امکان را می‌دهد که با کلیک بر روی نقاط مختلف تصاویر ایرادات را اصلاح کنند، و ابزار دیگر، یک مولد پس‌زمینه است که به عوامل نور و طراحی توجه دارد. این مجموعه ویژگی‌ها به نظر می‌رسد با هدف رقابت با ابزارهایی مانند Adobe Photoshop و Adobe Lightroom طراحی شده‌اند.

سال گذشته، Canva محصولی متمرکز بر 기업ها را معرفی کرد که به تیم‌های بزرگ‌تری با ویژگی‌هایی مانند احراز هویت یکپارچه و مدیریت دسترسی خدمات‌رسانی می‌کند. حالا نیز با معرفی Canva Sheets به مجموعه خود، قادر به پشتیبانی از صفحات گسترده شده است. Canva Sheets نه تنها ویژگی‌های معمول صفحات گسترده را شامل می‌شود، بلکه دارای ابزاری به نام Magic Insights است که بینش‌های حاصل از داده‌ها را نمایش می‌دهد و قابلیت Magic Charts به طور خودکار اعداد خام را به نمودار تبدیل می‌کند.

شرکت‌هایی مانند Adobe، Canva و Pixlr احتمالاً در تلاش برای افزودن ارزش بیشتر به خدمات خود هستند، اما واقعیت این است که ادغام هوش مصنوعی در ابزارهای طراحی باعث بروز تنش‌هایی در این حوزه شده است. هنرمندان نگران‌اند که آثارشان بدون اجازه برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده شود و همچنین تهدیدهایی جدی برای شغل‌های خلاقانه وجود دارد. با این حال، آدامز دریافتی بهتر از این موقعیت دارد و این را به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت در حوزه توصیف می‌کند.

به گفته او، “تمام شغل‌ها به واسطه ورود هوش مصنوعی تغییر خواهد کرد و ابزارهای جدید به دنیای طراحی، مدیریت محصولات، مهندسی، بازاریابی و فروش اضافه خواهند شد.” تغییراتی که به نظر می‌رسد زودتر از آنچه که فکر می‌شود، در راه است. در اوایل این ماه، این شرکت تعدادی از کارکنان خود را به دلیل بازسازی کاهش داد، در حالی که آدامز ادعا کرد که این اخراج‌ها ارتباطی با ابزارهای هوش مصنوعی نداشته، بلکه به دلیل تغییرات سازمانی بوده است.

تبدیل متن‌های فارسی به صوت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا