فروش نرم‌افزار به شرکت‌ها فرآیندی وقت‌گیر و چالش‌برانگیز است. حتی زمانی که مشتریان از مناسب بودن یک محصول برای سازمان خود مطمئن می‌شوند، هنوز باید اطمینان حاصل کنند که نرم‌افزار تمامی الزامات امنیتی آن‌ها را برآورده می‌کند. چاس بالو، بنیان‌گذار استارتاپ Conveyor، با این چالش‌ها به‌خوبی آشناست. وی در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از بنیان‌گذاران Aptible، یک پلتفرم میزبانی برای شرکت‌های حوزه بهداشت و درمان، فعالیت می‌کرد و به خوبی متوجه شده بود که بررسی‌های امنیتی و انطباق فروشنده چقدر می‌تواند کند و وقت‌گیر باشد.

بالو به TechCrunch گفت: “هر بار که یکی از مشتریان ما سعی در بستن یک قرارداد داشت، مجبور بود تمام رویه‌های امنیتی و انطباق خود را بارها و بارها برای مشتری توضیح دهد.” پر کردن پرسش‌نامه‌های تفصیلی برای فروشندگان نرم‌افزار هفته‌ها زمان می‌برد و این معمولاً باعث تأخیر در فروش و تمدید قراردادها می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، بالو Aptible را ترک کرد تا Conveyor را تأسیس کند؛ استارتاپی که به طور خاص به خودکار کردن فرآیندهای طولانی تأیید امنیت مشتریان اختصاص دارد. با راه‌اندازی Conveyor و معرفی ChatGPT از سوی OpenAI، این شرکت از فرصت استفاده کرد تا محصول خود را با هوش مصنوعی تجهیز کند. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در پذیرش نرم‌افزارهای هوش مصنوعی احتیاط می‌کنند، مشتریان Conveyor ایده واگذاری کارهای تکراری و ملال‌آور به هوش مصنوعی را پذیرفتند. او در این باره گفت: “این کار بسیار تکراری و خسته‌کننده است.” وی افزود: “[مشتریان] احساس نمی‌کنند که ارزش زیادی ایجاد کند، بنابراین برای آن‌ها بسیار رضایت‌بخش است که هوش مصنوعی فرم‌های انطباق را پر کند.”

بر اساس اظهارات بالو، Conveyor نخستین فروشنده هوش مصنوعی است که به طور کامل در محیط‌های تولیدی در شرکت‌هایی مانند Zendesk، Atlassian و Qualtrics به کار گرفته شده است. مشتریان این استارتاپ شامل شرکت‌های بزرگی مانند Workday، Netflix، Zapier و بیش از ۴۰۰ شرکت دیگر است. Conveyor ادعا می‌کند که عامل هوش مصنوعی آن می‌تواند بیش از ۹۰٪ از سوالات امنیتی مشتریان را به طور کامل، خودکار و دقیق پر کند و این به مشتریان کمک می‌کند تا ساعات زیادی را صرفه‌جویی کرده و فرآیند فروش خود را تسریع کنند.

نیاز به ارتقاء در فرآیندهای فروش، شرکت Conveyor را به معرفی اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی برای درخواست‌های پیشنهاد (RFP) سوق داده است، که معمولاً جزء ضروری هر فرآیند فروشی به حساب می‌آید. این گسترش به انتظار جذب موجی از مشتریان جدید خارج از بخش فناوری است و جذابیت استارتاپ را برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد. محصول جدید همچنین باعث جذب تأمین مالی بیشتر برای Conveyor شده است که شامل یک دور تأمین مالی سری B به مبلغ ۲۰ میلیون دلار به رهبری SignalFire و مشارکت Oregon Venture Fund و Cervin Ventures است.

به‌طور کلی، کارهایی که Conveyor انجام می‌دهد، نمونه‌ای بسیار مناسب برای استفاده از هوش مصنوعی به شمار می‌آید، زیرا اکثر انسان‌ها در انجام این کارها دچار دلزدگی می‌شوند. با این حال، اتوماسیون کامل این فرآیند نیاز به ایجاد مقررات و چراغ‌های راهنما مناسب دارد. بالو تاکید کرد: “ما همه چیز را بسیار امن نگه می‌داریم و برای هر مشتری کاملاً ایزوله می‌کنیم، که نکتۀ بسیار مهمی است.” وی اضافه کرد: “شرکت‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که داده‌های محرمانه آن‌ها تنها برای پردازش اطلاعات خودشان استفاده می‌شود و به داده‌های دیگران نخواهد آمیخت.”

Conveyor تنها شرکتی نیست که به بررسی این مسئله کمتر شناخته‌شده برای تیم‌های فروش پرداخته است. دیگر استارتاپ‌ها مانند Loopio، Responsive و Rohirrim نیز در حال توسعه نرم‌افزارهایی برای RFPها و سوالات امنیتی هستند.

تبدیل نوشتار به گفتار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا