شرکت طراحی Figmatoday به تازگی از ویژگی‌های جدید خود شامل خلق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب با قابلیت هوش مصنوعی، ابزاری برای تولید انبوه محتوا برای بازاریابان و یک ابزار طراحی جدید رونمایی کرده است. با این معرفی، این شرکت به رقبای دیگری از جمله Canva و Adobe، و همچنین تولیدکنندگان وب‌سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند WordPress، Wix، Hostinger و Replit وارد می‌شود. ابزار ایجاد وب‌سایت این شرکت “Figma Sites” نام دارد.

این استارتاپ اعلام کرد که طراحان معمولاً prototypes طراحی سایت‌ها را در Figma ایجاد می‌کنند. با ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، آن‌ها می‌توانند به راحتی وب‌سایت‌ها را ایجاد و حتی منتشر کنند. پس از تولید سایت، همکاران می‌توانند به‌راحتی عناصر سایت را از طریق ویرایشگر تغییر دهند. کاربران می‌توانند در حین طراحی وب‌سایت، افکت‌های انتقالی، انیمیشن‌ها و حرکات اسکرول را اضافه کنند و سایت را به صورت واکنش‌گرا طراحی کنند.

Figma همچنین امکان تولید مستقیم پست‌های وبلاگی از سایت را اضافه کرده است. به عبارتی، “Sites” دارای یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) خواهد بود که به کاربران این امکان را می‌دهد که پست‌ها را در طراحی یک وبلاگ و همچنین مدیریت سایر دارایی‌ها مانند تصاویر بندانگشتی و نشانه‌ها ویرایش کنند. برای عناصر تعاملی مانند سبد سهام، کاربران می‌توانند کد سفارشی وارد کنند یا از هوش مصنوعی برای تولید کد استفاده کنند.

ابزار دیگری که با نام “Figma Make” معرفی شده است، به طور خاص بر روی ایده‌پردازی و prototyping متمرکز است. کاربران می‌توانند با وارد کردن یک درخواست، یک اپلیکیشن وب ایجاد کنند. پروتوتایپ اپلیکیشن به صورت تعاملی طراحی شده و کاربران می‌توانند از دستیار بخواهند که عناصر خاصی را تغییر دهد یا اضافه کند. همچنین، اگر توسعه‌دهنده‌ای در تیم باشد، می‌تواند به راحتی کد را تغییر دهد. کاربران قادرند عناصر تعاملی کوچکی مانند ساعت طراحی کرده و آن‌ها را در صفحات منتشر شده از طریق Figma Sites جاگذاری کنند.

یوکی یاماشیتا، مدیر محصول شرکت Figma، درباره این دو ابزار گفت: “هر دو محصول ویژگی‌ها و فناوری‌های مشترکی دارند. ما می‌خواهیم امکان prototyping با دقت بالا را با Figma، به ویژه با Figma Make، فراهم کنیم. شما می‌توانید داده‌های بیشتری به آن اضافه کنید و ببینید که یک ایده از نظر پیاده‌سازی نهایی چقدر ممکن است.”

به علاوه، شرکت Figma ابزار جدیدی به نام “Figma Buzz” برای بازاریابان معرفی کرده است. با این ابزار، بازاریابان می‌توانند به راحتی از الگوهای طراحی شده توسط طراحان با طراحی‌های خاص برای برند خود استفاده کنند و همچنین از ابزاری برای وارد کردن تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی یا تغییر پس‌زمینه دارایی‌ها بهره‌مند شوند.

این استارتاپ همچنین ابزاری به نام “Figma Draw” برای ویرایش برداری و طراحی‌های گرافیکی معرفی کرده است. یاماشیتا بیان کرد که طراحان معمولاً برای ویرایش‌های بیشتر باید طراحی‌های برداری خود را به خارج از Figma ارسال کنند، اما شرکت اکنون ویژگی‌هایی مانند نوشتن متن روی مسیر، پر کردن با الگو، قلم مو، ویرایش چند بردار، اضافه کردن نویز و بافت و انتخاب با لاسو را به محصول Draw خود افزوده است.

Figma در تلاش است با این ابزارها به رقابت با مجموعه‌های خلاقانه‌ای نظیر Adobe و Canva بپردازد، هرچند یاماشیتا تصریح کرد که این شرکت مستقیماً در حال رقابت با این ابزارهای خلاقانه نیست و هدف آن ساخت محصولات دیجیتال است. همچنین، شرکت اعلام کرد که یک برنامه جدید به نام “content seat” با قیمت پایه 8 دلار در ماه ارائه می‌دهد که به کاربران دسترسی به Figma Buzz، Slides، FigJam و CMS سایت‌ها را می‌دهد.

دستیار صوتی هوشمند پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا