دعوت به کانال تلگرام
کانال بینا ویرا مرجع تخصصی اخبار هوش مصنوعی و تصاویر تولید شده با AI
عضویت در کانال

First Voyage استارتاپی است که با اپلیکیشن همراه هوش مصنوعی Momo Self Care وارد میدان شده تا در میان انبوه محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، تجربه‌ای مفید و هدفمند برای عادت‌سازی و خودمراقبتی ایجاد کند. در این اپ، یک پت دیجیتال به‌نام مومو نقش همیار عادت‌سازی را دارد: کاربران می‌توانند وظایف روزانه یا عادت‌هایی که می‌خواهند بسازند را تعریف کنند و مومو با یادآوری‌های هوشمند، تشویق و پاداش‌های درون‌برنامه‌ای (سکه و آیتم‌های قابل خرید برای شخصی‌سازی مومو) آنها را همراهی می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی Momo Self Care
– پت دیجیتال تعاملی که وظایف و پیشرفت کاربر را پیگیری می‌کند.
– یادآوری‌های قابل تنظیم برای تکمیل عادت‌ها و وظایف روزانه.
– سیستم پاداش مبتنی بر سکه برای تقویت انگیزه و امکان خرید آیتم‌های سفارشی‌سازی.
– گفتگو با مومو درباره موضوعات خودمراقبتی؛ مومو بر اساس هدف‌های کاربر پیشنهاد عادت‌ها و فعالیت‌های مرتبط ارائه می‌دهد.
– ضوابط ایمنی و فیلترهای پرامپت برای جلوگیری از خروج گفتگوها از چارچوب‌های مناسب.

بسارت چوپا، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل First Voyage، به TechCrunch گفته است که هدف این اپ کمک به کاربران برای «شدن بهترین نسخه از خودشان» است و در مقابل کاربران با مراقبت، علاقه و تزئینات جذاب از مومو قدردانی می‌کنند. طبق اعلام شرکت، کاربران تاکنون بیش از دو میلیون تسک در پلتفرم ساخته‌اند و محبوب‌ترین دسته‌های عادت در میان آنها شامل بهره‌وری، معنویت و ذهن‌آگاهی است.

سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز توسعه
روز دوشنبه First Voyage اعلام کرد که در یک دور سرمایه‌گذاری Seed مبلغ 2.5 میلیون دلار جذب کرده است. سرمایه‌گذاران این دور شامل a16z Speedrun، SignalFire، True Global و چند سرمایه‌گذار دیگر هستند. این سرمایه برای عرضه نسخه اندروید اپ (نسخه iOS هم‌اکنون در دسترس است) و ارتقای هوشمندی تعاملات مومو با کاربران اختصاص خواهد یافت.

امنیت و ملاحظات اخلاقی
با رشد موج اپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و افزایش نفوذ چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT، Claude و Grok، نگرانی‌ها درباره تأثیر روانی و اجتماعی «همراهان مصنوعی» افزایش یافته است. چوپا معتقد است ارتباطات بین شخصیت‌های هوش مصنوعی و انسان‌ها در سال‌های آتی افزایش می‌یابد، اما تاکید می‌کند که ورود استارتاپ‌ها به حوزه خودمراقبتی مثبت‌تر از توسعه محصولاتی است که بر انگیزش‌های سطحی تمرکز دارند. او می‌افزاید که قابلیت‌های شخصی‌سازی هوش مصنوعی می‌تواند عمق این روابط را افزایش دهد، به شرطی که ضوابط ایمنی و اخلاقی رعایت شود.

چشم‌انداز برند
تیم First Voyage امیدوار است مومو و جامعه کاربرانش به یک برند مصرفی برجسته تبدیل شوند که از بهترین قابلیت‌های هوش مصنوعی، انیمیشن و گیمیفیکیشن برای بهبود زندگی افراد بهره می‌گیرد. با تمرکز روی عادت‌سازی هدفمند و حفاظت از مرزهای ایمنی در گفتگوها، Momo Self Care می‌کوشد تجربه‌ای متفاوت و سازنده از همدم‌های دیجیتال ارائه دهد.

تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا