ورود هوش مصنوعی به صنعت بازی‌های ویدئویی: استارتاپ جدید Sett با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیون دلاری آغاز به کار کرد

در دهه ۱۹۹۰، بازی‌های ویدئویی به شکل‌گیری پردازنده‌های گرافیکی (GPU) کمک کردند و حالا به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی – فناوری که امروزه GPUها برای تقویت آن به کار می‌روند – به تقریباً تمام جوانب طراحی بازی‌های ویدئویی نفوذ کرده است. در راستای این روند، روز چهارشنبه، یک استارتاپ به نام Sett که به توسعه و اجرای بازی‌های موبایلی با استفاده از عوامل هوش مصنوعی مشغول است، به‌طور رسمی از حالت مخفی خارج شد و موفق به جذب ۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شد. این سرمایه‌گذاری در دو مرحله انجام شد که مرحله اخیر آن ۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری سری A بود که توسط Bessemer Venture Partners هدایت گردید. همچنین، Saga VC، Vgames، F2 Venture Capital و آکین بابایی‌گیت، بنیان‌گذار و رئیس سابق شرکت بازی‌سازی Tripledot، که حالا مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری Arcadia Gaming Advisors را برعهده دارد، در این سرمایه‌گذاری شرکت کردند.

قبل از این، Sett همچنین ۱۲ میلیون دلار در مرحله تأمین مالی اولیه از F2، Bessemer و تعدادی از رهبران صنعت بازی به عنوان سرمایه‌گذاران فرشته جمع‌آوری کرده بود. جالب است بدانید که در همان زمان، منابع خبری اعلام کردند که AppLovin، یکی از رقبای بالقوه Sett، امروز فروش دارایی‌های بازی خود را به Tripledot به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار اعلام خواهد کرد. این قرارداد که برخلاف برآوردهای قبلی AppLovin به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار به امضاء خواهد رسید، در راستای گزارش سود سه‌ماهه اول AppLovin تأیید خواهد شد.

از زمان تأسیس در سال ۲۰۲۲، Sett رویکردی مشابه بسیاری از استارتاپ‌های B2B را در پی گرفته و به‌طور کم‌سروصدا مشغول کار بر روی تناسب بازار و محصول و پرورش پایگاه مشتریان اولیه خود بوده است. اکنون، این لیست شامل شرکت‌های بزرگی همچون Zynga، Scopely، Playtika، SuperPlay، Rovio، Plarium، Candivore و Unity است. در حالی که Sett پنج ماه پیش وب‌سایتی راه‌اندازی کرده بود، حالا که به‌طور کامل از حالت مخفی خارج شده، هنوز به طور جدی به فعالیت‌های بازاریابی خود نپرداخته است. این استارتاپ اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰ استودیو بازی در لیست انتظار برای همکاری با آن‌ها قرار دارند و برنامه‌اش استفاده از این بودجه جدید برای استخدام مهندسان و متخصصان هوش مصنوعی است.

محصول Sett بر روی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود در صنعت بازی‌های موبایلی متمرکز است: جلب توجه کاربران. آميت کارمی، مدیرعامل این شرکت و یکی از بنیان‌گذاران آن، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: “صنعت بازی یکی از رقابتی‌ترین صنایع دنیاست. تعداد بازیکنان بسیار زیاد است، اما به‌طور کلی بازی‌های بیشتری نسبت به افراد وجود دارد. ساخت بازی آسان است، اما ساخت یک بازی موفق به‌طور آماری تقریباً غیرممکن است.” شرکت‌ها برای بهبود شانس موفقیت خود هزینه‌های زیادی را صرف بازاریابی جذب کاربر می‌کنند، اما این فرآیند معمولاً بسیار پرهزینه است. به‌طور متوسط، حدود ۲۹ میلیارد دلار برای تولید حدود ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد خرج می‌شود.

راه‌حل Sett استفاده از یک عامل هوش مصنوعی برای بازاریابی ناشران بازی است. با توجه به محدودیت‌های جدید در ردیابی کاربران در iOS، تمرکز الآن بر روی «محتوای خلاقانه» است؛ این محتوا شامل لحظات تعاملی درون بازی و جریان‌های بازاریابی است که با استفاده از زیبایی‌شناسی بازی طراحی شده‌اند تا کاربران را به امتحان بازی‌های جدید ترغیب کنند. این تبلیغات «قابل بازی» در حال حاضر بسیار جذاب هستند، اما ایجاد آن‌ها زمان‌بر و پرهزینه است. Sett ادعا می‌کند که قابلیت‌های انسانی که قبلاً برای کدنویسی، قرار دادن و اندازه‌گیری نیاز بود، حالا می‌توان با کمک این استارتاپ، ۱۵ برابر سریع‌تر و ۲۵ برابر ارزان‌تر انجام داد.

آکین بابایی‌گیت از Arcadia، با دانشی که از زمان فعالیت خود در Tripledot به دست آورده است، به اهمیت بازاریابی در کمک به بازی‌ها برای متمایز شدن و جلب نظر بازیکنان واقف است. او در مصاحبه‌ای این ایده را «بدیهی» دانست و گفت: «این تیم فوق‌العاده‌ای است و گروهی با استعدادهای شگفت‌انگیز.»

رقابت Sett همچنین نشان دهنده فرصتی است که قبلاً در بازار بازی‌های ویدئویی اثبات شده است. دارایی‌های استودیو بازی که رقیبSett، AppLovin، در حال فروش به Tripledot به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کرد، حالا دیگر برای AppLovin مهم نیستند و این شرکت به دنبال هدف‌های بزرگ‌تری چون خرید تجارت جهانی TikTok است.

کلام آخر اینکه، این تحول در حوزه بازی‌ها نشان‌دهنده دگرگونی‌های بزرگ در صنعت و توجه به ابزارهای هوش مصنوعی است که می‌تواند نقش بسزایی در ساخت و بازاریابی بازی‌های ویدئویی ایفا کند. آینده نشان خواهد داد چگونه این فناوری می‌تواند به بهبود کیفیت و افزایش دسترسی به بازی‌ها کمک کند.

تجزیه و تحلیل تصویر با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا