گزارش جدید: افزایش نقش هوش مصنوعی در خرید آنلاین در روزهای ویژه آمازون

به گزارش بینا ویرا، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی قرار است در فرآیند خرید آنلاین به‌ویژه در حین فروش ویژه «پرایم دی» آمازون، که از صبح سه‌شنبه آغاز شده، نقش پررنگ‌تری ایفا کند. این فروش سالانه آمازون که امسال از ۸ تا ۱۱ تیرماه (جمعه ۲۹ ژوئن تا دوشنبه ۲ ژوئیه) برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که ۲۳.۸ میلیارد دلار صرفه‌جویی در خریدهای آنلاین در میان خرده‌فروشی‌های ایالات متحده به ارمغان آورد. در این میان، سایر کسب‌وکارها نیز به برگزاری فروش‌های رقابتی به‌موازات این مناسبت محبوب می‌پردازند.

شرکت ادوبی، که بخش تجارت الکترونیکی‌اش به‌طور مستمر پیش‌بینی‌هایی برای رویدادهای خرید آنلاین مانند «بلک فرایدی» منتشر می‌کند، با تجزیه و تحلیل بیش از ۱ تریلیون بازدید از وب‌سایت‌های خرده‌فروشی آمریکا و ۱۰۰ میلیون SKU در ۱۸ دسته محصول، دیدگاه مفیدی در مورد تجارت آنلاین ارائه می‌دهد. ادوبی پیش‌بینی کرده که رویداد پرایم دی معادل «دو بلک فرایدی» خواهد بود. همچنین، ۲۳.۸ میلیارد دلار هزینه شده در این چهار روز نشان‌دهنده رشد ۲۸.۴ درصدی نسبت به سال گذشته و ۹.۶ میلیارد دلار بیشتر از دوره مشابه سال قبل است.

در این میان، خریدهای موبایلی به بخش عمده‌ای از این فرآیند تبدیل شده و بیش از نیمی از فروش‌ها (۵۲.۵ درصد) را به خود اختصاص می‌دهد. اما در کنار آن، هوش مصنوعی مولد نیز به‌عنوان یک عامل مهم در این جریان قلمداد می‌شود. ادوبی برآورد کرده که ترافیک ناشی از منابع هوش مصنوعی مولد در این روزها نسبت به سال گذشته ۳۲۰۰ درصد افزایش خواهد داشت. هرچند این منبع هنوز کوچک‌تر از سایر کانال‌ها مانند جستجوی پرداختی و ایمیل است، اما ادوبی معتقد است که با توجه به ارزشمندی این نوع خدمات در تجربه خرید، روزبه‌روز به محبوبیت آن افزوده خواهد شد.

در پژوهش‌های انجام‌شده، ۵۰۰۰ مصرف‌کننده آمریکایی نشان داده‌اند که از هوش مصنوعی مولد برای تحقیق (۵۵ درصد)، توصیه‌های محصول (۴۷ درصد)، یافتن تخفیف‌ها (۴۳ درصد)، ایده‌های هدیه (۳۵ درصد)، پیدا کردن محصولات منحصر به فرد (۳۵ درصد) و تهیه لیست خرید (۳۳ درصد) استفاده می‌کنند. از میان کسانی که از هوش مصنوعی مولد استفاده کرده‌اند، ۹۲ درصد عنوان کرده‌اند که این فناوری تجربه خرید آن‌ها را بهبود بخشیده است و ۸۷ درصد اعلام کرده‌اند که برای خریدهای بزرگ‌تر یا پیچیده‌تر به هوش مصنوعی اعتماد بیشتری دارند.

ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی با ادغام این فناوری در فرآیند خرید، به‌ویژه به‌صورت جستجوی محصول بهبود یافته توسط «جمینی» از گوگل و ویژگی‌های خرید اضافه‌شده در «چت‌جی‌پی‌تی» از OpenAI، از این روند بهره‌برداری کرده‌اند. پیش‌بینی‌های ادوبی نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان در این پرایم دی به دنبال تخفیف‌ها هستند و لباس‌ها بزرگ‌ترین معاملات را خواهند داشت. همچنین، نیازمندی‌های مرتبط با بازگشت به مدرسه نیز به افزایش فروش در این سال دامن می‌زند.

ایجاد صوت دیجیتال پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا