در پی شکایتی که از سوی اتحاد ناشران مستقل به کمیسیون اروپا ارائه شده، گوگل به سوءاستفاده از محتوای وب برای خلاصه‌های هوش مصنوعی در نتایج جستجوی خود متهم شده است. این شکایت که توسط خبرگزاری رویترز گزارش شده، عنوان می‌کند که این عمل موجب خسارت‌های قابل توجهی به ناشران، به ویژه ناشران خبری، از جمله کاهش ترافیک، میزان خوانندگی و درآمد آن‌ها شده است.

ناشران همچنین اشاره می‌کنند که اگر نخواهند کاملاً از نتایج جستجوی گوگل حذف شوند، گزینه‌ای برای عدم مشارکت در استفاده از محتوای خود در خلاصه‌های هوش مصنوعی ندارند. مدت زمانی بیش از یک سال از آغاز اضافه‌شدن خلاصه‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی در بالای برخی نتایج جستجو می‌گذرد و علی‌رغم برخی پاسخ‌های اولیه که به شدت غیر دقیق بودند، این ویژگی همچنان در حال گسترش است و گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که این روند باعث کاهش قابل توجهی در ترافیک ناشران خبری شده است.

گوگل در پاسخ به اتهامات مطرح‌شده، اعلام کرده که تجربیات جدید هوش مصنوعی در جستجو به کاربران این امکان را می‌دهد تا سوالات بیشتری بپرسند و این امر فرصت‌های جدیدی برای کشف محتوا و کسب‌وکارها ایجاد می‌کند. این شرکت همچنین بیان کرد که ادعاهای مربوط به ترافیک وب غالباً بر اساس داده‌های ناقص مطرح می‌شوند و وب‌سایت‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی ترافیک را کسب یا از دست دهند.

این وضعیت نشان‌دهنده چالش‌های موجود در تعامل بین فناوری‌های نوین و ناشران سنتی است و ضرورت تنظیم مقررات جدید در عرصه دیجیتال را نمایان می‌کند.

ایجاد صوت دیجیتال پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا