گوگل در رویداد Google IO 2025 از امکانات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای خریداران آنلاین رونمایی کرد. این ویژگی‌ها شامل یک پنل تصویری جدید در حالت هوش مصنوعی جستجوی گوگل، اعلان‌های نظارت بر قیمت شخصی‌سازی‌شده و امکان شروع خرید مجازی است. این تجربه خرید نوین در حالت هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شود، جایی که خریداران می‌توانند تصاویری از محصولات و راهنمایی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که بر داده‌های محصول تکیه دارد، مشاهده کنند.

به‌عنوان مثال، اگر به دنبال یک کیف سفری باشید، نتایج جستجو پنلی شامل لیست‌ها و تصاویری متناسب با سلیقه شما را نمایش می‌دهد که به آسانی می‌توانید از آن عبور کنید. اگر بخواهید جستجوی خود را با سؤال مشخص‌تری کاهش دهید، مانند “کیف‌هایی مناسب برای سفر به پورتلند، اورگن در ماه می”، حالت هوش مصنوعی چندین پرسش همزمان را انجام می‌دهد تا بهترین گزینه‌ها را برای سفرهای طولانی و آب و هوای بارانی شناسایی کند. سپس، پنل گزینه‌ها به‌روزرسانی می‌شود تا کیف‌های ضدآب و آنهایی که دسترسی آسان به جیب‌ها دارند را به نمایش بگذارد.

این ویژگی‌ها به‌زودی در ایالات متحده عرضه خواهند شد. همچنین گوگل از اضافه شدن قابلیت جدید ردیابی قیمت با گزینه خرید خودکار خبر داده است. به‌زودی، کاربران می‌توانند با کلیک بر روی “ردیابی قیمت” در هر لیست محصول در گوگل، جزئیات محصولی را انتخاب کنند و مبلغی را که می‌خواهند برای آن محصول صرف کنند، مشخص نمایند. گوگل قیمت محصول را ردیابی کرده و زمانی که قیمت به مبلغ مورد نظر خود برسد، اعلان خواهد فرستاد. پس از تأیید جزئیات، با یک گزینه جدید “برای من بخر” می‌توانید اقدام به خرید کنید. این ویژگی ابتدا با لیست‌های محصول در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

قابلیت جدید دیگری که معرفی شده، امکان试验 مجازی لباس‌ها است. گوگل پیش از این مشابه این ویژگی را ارائه می‌داد، اما در حال حاضر کاربران قادر به试验 لباس‌ها بر روی خود خواهند بود. برای استفاده از این قابلیت، کافی است یک عکس تمام‌قد با نور مناسب از خودتان با لباس‌های تنگ بارگذاری کنید. گوگل با استفاده از یک مدل دیفوزیون جدید برای مد، بدن انسان را تحلیل می‌کند و بررسی می‌کند که چگونه مواد مختلف بر روی بدن‌های مختلف چین و چروک می‌خورند و کشیده می‌شوند. این ویژگی试验 مجازی برای کاربران ایالات متحده تحت آزمایشگاه‌های جستجوی گوگل در دسترس است.

تکنولوژی خرید جدید مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، چالش‌های جدیدی را برای استارتاپ‌های دیگر ایجاد خواهد کرد. به‌ویژه، شرکت‌هایی مانند Doji و Vybe در تلاشند تا فناوری‌هایی ارائه دهند که试验 مجازی را برای کاربران آسان و جذاب‌تر کند. در عین حال، استارتاپ‌هایی مانند Daydream و Cherry نیز از هوش مصنوعی برای حل مشکل کشف محصولات استفاده کرده‌اند. علاوه بر این، چت‌بات‌های عمومی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Perplexity نیز در ماه‌های اخیر ویژگی‌های خرید جدیدی اضافه کرده‌اند.

چت بات پیشرفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا