گوگل به تازگی اعلام کرده است که ویژگی تماس تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تمامی کاربران در ایالات متحده راه‌اندازی می‌کند. این شرکت همچنین به بهبود حالت هوش مصنوعی جستجوی گوگل با افزودن مدل Gemini 2.5 Pro و معرفی قابلیت‌های تحقیق عمیق پرداخته است. این ویژگی جدید با استفاده از هوش مصنوعی، به‌جای شما با کسب‌وکارهای محلی تماس می‌گیرد تا اطلاعاتی درباره دسترسی و قیمت‌ها جمع‌آوری کند. هدف این قابلیت، دسترسی آسان به اطلاعات بدون نیاز به برقراری تماس با یک فرد است.

گوگل تست این ویژگی را از ژانویه با کاربران داوطلب در آزمایشگاه‌های جستجوی خود آغاز کرده بود. برای استفاده از این قابلیت، کافی است عباراتی نظیر “سالن‌های زیبایی حیوانات نزدیک من” را جستجو کنید و گزینه جدیدی با عنوان “اجازه دهید هوش مصنوعی قیمت‌ها را بررسی کند” در نتایج مشاهده خواهید کرد. پس از انتخاب این گزینه، شما باید به چند سوال پاسخ دهید تا اطلاعات مربوط به وقت و خدمات از کسب‌وکارهای مختلف به شما ارائه شود. به عنوان مثال، شما باید نوع حیوان خانگی خود را، خدمات مورد نیاز و زمان مورد درخواست برای خدمت را اعلام کنید.

یک سخنگوی گوگل در ایمیلی به TechCrunch اعلام کرد که هر تماس به کسب‌وکارها با اعلام اینکه این یک سیستم خودکار است که از طرف یک کاربر تماس می‌گیرد، آغاز می‌شود. شایان ذکر است که گوگل چند سال پیش به دلیل ویژگی مشابه تماس تجاری که گفتار انسانی را شبیه‌سازی می‌کرد، با انتقادات زیادی مواجه شد؛ زیرا برخی کاربران نگران بودند که شرکت در حال گمراه کردن مردم به این فکر بوده که با یک انسان صحبت می‌کنند. پس از این انتقادات، گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی‌اش هنگام برقراری تماس، خود را به عنوان یک ربات معرفی خواهد کرد.

این ویژگی جدید تماس تجاری به‌صورت تدریجی برای تمامی کاربران جستجو در ایالات متحده فعال می‌شود و کاربران اشتراک‌گذار Google AI Pro و AI Ultra نیز از محدودیت‌های بیشتری برخوردار خواهند بود. علاوه بر این، گوگل حالت هوش مصنوعی را با استفاده از مدل Gemini 2.5 Pro برای مشترکان Google AI Pro و AI Ultra تقویت کرده است. این شرکت می‌گوید که این مدل در پاسخ‌گویی به سوالات پیچیده، ریاضی و برنامه‌نویسی بسیار قوی است. مشترکان قادر خواهند بود مدل 2.5 Pro را از منوی کشویی در حالت هوش مصنوعی انتخاب کنند.

در مورد قابلیت جدید “جستجوی عمیق” در حالت هوش مصنوعی، گوگل می‌گوید که این ویژگی با انجام صدها جستجو و تجزیه و تحلیل اطلاعات مختلف، زمان مشترکان را به‌طور قابل توجهی صرفه‌جویی کرده و گزارشی جامع و با استناد کامل در چند دقیقه ارائه می‌دهد. گوگل این قابلیت را برای تحقیقات عمیق در زمینه‌های شغلی، سرگرمی یا تحصیل مفید می‌داند و همچنین در مواردی که تصمیمات مهم زندگی مانند خرید یک خانه جدید یا دریافت کمک برای تحلیل مالی اتخاذ می‌شود، کارآمد خواهد بود.

از زمان راه‌اندازی این حالت در اوایل امسال، گوگل ادامه به توسعه قابلیت‌های جدید برای رقابت با خدمات محبوبی همچون Perplexity AI و ChatGPT OpenAI پرداخته است. به عنوان مثال، ماه گذشته گوگل قابلیت برقراری گفتگوی صوتی دوطرفه را در حالت هوش مصنوعی معرفی کرد و در ماه مه، تجربه‌ای خرید را به این حالت اضافه کرد تا کاربران بتوانند تصاویر محصولات و راهنمایی‌های هوش مصنوعی را که از داده‌های محصولات استفاده می‌کند، مشاهده کنند.

خوانش متن با صدای طبیعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا