در رویداد Google I/O 2025، شرکت گوگل مجموعهای از ویژگیهای جدید هوش مصنوعی را برای ابزارهای Workspace خود معرفی کرد که شامل Gmail، Google Docs و Google Vids میشود. یکی از مهمترین ویژگیها، پاسخهای هوشمند شخصیسازیشده در Gmail است که به کاربران کمک میکند تا ایمیلهایی با محتوای مناسب و متناسب با لحن ارتباطی خود تهیه کنند. این ویژگی با استفاده از اطلاعات موجود در ایمیلهای قبلی و Google Drive پیشنهاداتی را ارائه میدهد که شامل اطلاعات مرتبط با موضوع درخواستی است. گوگل ادعا میکند که این ویژگی نیاز به جستوجو در بین ایمیلها و فایلها را از بین میبرد و همچنین پاسخها به لحن کاربر، چه رسمی و چه غیررسمی، تطبیق مییابد.
از دیگر امکانات جدید، ویژگی پاکسازی اینباکس است که با کمک Gemini، به کاربران این امکان را میدهد تا ایمیلهای غیرضروری خود را حذف یا آرشیو کنند. به عنوان مثال، کاربران میتوانند به Gemini دستور دهند که “تمام ایمیلهای خواندهنشده من از The Groomed Paw در سال گذشته را حذف کند.”
علاوه بر این، Gmail اکنون قابلیت جدیدی برای برنامهریزی سریعتر ملاقاتها و قرارها با افراد خارج از سازمان ارائه میدهد. به این ترتیب کاربران میتوانند به راحتی زمانهایی را برای ملاقاتها به مشتریان یا همکاران ارائه دهند. Gemini بهطور خودکار زمانی که کاربران در حال تنظیم قرار ملاقات هستند، این ویژگی را پیشنهاد میدهد و گوگل میگوید این قابلیت زمان و تلاش لازم برای هماهنگی برنامهها را کاهش خواهد داد. تمامی این امکانات جدید Gmail در چند ماه آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
در Google Docs، کاربران اکنون میتوانند هر نوع دک، داده و گزارشی را بهطور مستقیم به یک سند Google لینک کنند و Gemini تنها از این منابع در ارائه مشاورههای نوشتاری استفاده خواهد کرد. این ویژگی باعث میشود که پیشنهادات بر محتوای معتبر متمرکز باشد و کاربر همواره در زمینه صحیح و مرتبط اقدام به نوشتن نماید. این قابلیت از امروز در دسترس است.
علاوه بر این، Google Vids به کاربران این امکان را میدهد که ارائههای Google Slides موجود را به ویدیو تبدیل کنند. با این ویژگی، میتوانند از یک دک فروش یا ارائه بررسی سهماهه یک ویدیو بسازند. همچنین Gemini میتواند به تولید متنهای گفتاری، صدای پشت صحنه، انیمیشنها و موارد دیگر کمک کند. این ویژگی نیز در چند ماه آینده در دسترس خواهد بود.
برای شرکتها که بودجه کافی برای فیلمبرداری ویدیوها را ندارند، Google Vids از آواتارهای هوش مصنوعی رونمایی خواهد کرد که پیامهای آنها را ارائه میدهند. کاربران میتوانند متن مورد نظر خود را نوشته و سپس یک آواتار را برای ارائه آن انتخاب کنند. این ویژگی میتواند به تولید ویدیوهایی برای نرمافزارهای آموزشی، اعلامیهها، توضیح محصولات و موارد دیگر کمک کند. آواتارهای هوش مصنوعی در ماه آینده در Google Labs در دسترس خواهند بود.
علاوه بر این، Vids از ابزار جدید “ترمیم متن” رونمایی کرده که بهطور خودکار کلمات اضافی مانند “ام” و “آه” را از ویدیوها حذف میکند. کاربران همچنین میتوانند با استفاده از ویژگی جدید “تعادل صدا”، سطوح صوتی را در تمام ویدیوهای خود تنظیم کنند. این قابلیت در ماه آینده در دسترس خواهد بود، در حالی که ترمیم متن در چند ماه آینده در Labs قرار خواهد گرفت.
گوگل همچنین اعلام کرد که کاربران قادر خواهند بود با استفاده از مدل جدید تصویرسازی Imagen 4، تصاویر دقیقتری در Workspace ایجاد کنند که این موضوع امکانات بیشتری را برای طراحیهای دقیق در Slides، Vids و Docs فراهم خواهد کرد.