گوگل به‌تازگی اعلام کرد که در سال 2024، 39.2 میلیون حساب کاربری تبلیغ‌کنندگان را در پلتفرم خود مسدود کرده است که این تعداد بیش از سه برابر سال گذشته است. این اقدام، بخشی از تلاش‌های مستمر این شرکت برای مبارزه با تقلب در تبلیغات به شمار می‌رود. گوگل با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) و سیگنال‌هایی نظیر جعل هویت تجاری و اطلاعات پرداخت نامعتبر، قادر بوده است تا “اکثریت قاطع” حساب‌های تبلیغاتی را پیش از هر گونه نمایش تبلیغ مسدود کند.

سال گذشته، گوگل بیش از 50 بهبود در مدل‌های زبان بزرگ را به منظور تقویت مکانیزم‌های ایمنی خود در تمامی پلتفرم‌ها راه‌اندازی کرد. الکس رودریگز، مدیر ارشد ایمنی تبلیغات در گوگل، در یک نشست رسانه‌ای مجازی اظهار داشت که یک تیم متشکل از بیش از 100 کارشناس از بخش‌های مختلف گوگل، شامل تیم ایمنی تبلیغات، بخش اعتماد و ایمنی و محققان دیپ‌مایند، در حال تجزیه و تحلیل کلاهبرداری‌های تبلیغاتی به‌وسیله‌ی جعل هویت اشخاص مشهور هستند و تدابیر ضد حمله را توسعه داده‌اند.

این شرکت همچنین سال گذشته بیش از 30 اصلاحیه در سیاست‌های تبلیغاتی و ناشران را به اجرا گذاشت که باعث مسدود شدن بیش از 700,000 حساب تبلیغاتی متخلف و کاهش 90 درصدی گزارشات مربوط به تبلیغات تقلبی شد. به گزارش گوگل، در ایالات متحده، 39.2 میلیون حساب کاربری تبلیغ‌کنندگان و 1.8 میلیارد تبلیغ حذف شده است، که نقض‌های کلیدی شامل سوءاستفاده از شبکه‌های تبلیغاتی، سوءاستفاده از نشان‌های تجاری، ادعاهای بهداشت و درمان، تبلیغات شخصی و ارائه نادرست اطلاعات بود.

هند، که بزرگ‌ترین کشور از نظر جمعیت و دومین بازار بزرگ اینترنت پس از چین است، سال گذشته با 2.9 میلیون مسدودیت حساب روبرو شد و 247.4 میلیون تبلیغ نیز از این کشور حذف گردید. در مجموع، گوگل اعلام کرد که 5 میلیون حساب کاربری به‌علت نقض‌های مرتبط با کلاهبرداری مسدود شده و تقریباً نیم میلیارد تبلیغ مرتبط با کلاهبرداری نیز حذف گردید.

در سال 2024، گوگل بیش از 8,900 تبلیغ‌کننده انتخاباتی جدید را تأیید کرد و 10.7 میلیون تبلیغ انتخاباتی را حذف نمود. با این حال، رودریگز بیان کرد که حجم تبلیغات انتخاباتی نسبت به کل تبلیغات گوگل نسبتاً کم بوده و تأثیر زیادی بر معیارهای ایمنی این شرکت نخواهد داشت.

در مجموع، گوگل در سال گذشته 5.1 میلیارد تبلیغ را مسدود کرد و 1.3 میلیارد صفحه را حذف نمود. به گفته این شرکت، کاهش اعداد نشان‌دهنده بهبود در تلاش‌های پیشگیرانه آن‌هاست. کاهش تولید تبلیغات مضر با بهبود در شناسایی زودهنگام و مسدودسازی حساب‌های مخرب امکان‌پذیر شده است. گوگل همچنین 9.1 میلیارد تبلیغ دیگر را سال گذشته محدود کرد.

در نهایت، گوگل از فرآیند تجدیدنظر که شامل بررسی‌های انسانی است، برای اطمینان از اقدام “مناسب” خود در برابر مسدودیت‌های وسیع استفاده می‌کند. رودریگز افزود که تیم گوگل در حال به‌روزرسانی سیاست‌های خود به‌منظور شفافیت بیشتر در ارتباط با جزئیات و دلایل تصمیمات اتخاذ شده می‌باشد، تا از سردرگمی تبلیغ‌کنندگان کاسته و بر روی ایجاد بستری عادلانه‌تر در این زمینه تمرکز کند.

تولید تصویر با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا