استارتاپ سوئدی “لاوابل” (Lovable) که در زمینه کدنویسی با هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، در مدت کوتاهی به عنوان یک یونیکورن در اروپا شناخته شده است. این استارتاپ تنها هشت ماه پس از راه‌اندازی، موفق به جذب ۲۰۰ میلیون دلار در مرحله A سرمایه‌گذاری شده و ارزش آن به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. لاوابل به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با استفاده از زبان طبیعی، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را طراحی کنند.

از زمان راه‌اندازی، لاوابل با رشد شگفت‌انگیزی روبه‌رو بوده و اکنون ادعا می‌کند بیش از ۲.۳ میلیون کاربر فعال دارد. در این میان، بیش از ۱۸۰ هزار کاربر به‌صورت پرداختی از خدمات این پلتفرم بهره‌برداری می‌کنند و شرکت به درآمد سالانه ۷۵ میلیون دلار در عرض هفت ماه دست یافته است. این موفقیتها احتمالاً دلیل ایجاد سرمایه‌گذاری قابل توجه در مرحله A بوده است. در این دور، سرمایه‌گذاران قبلی از جمله 20VC، byFounders، Creandum، Hummingbird و Visionaries Club مشارکت داشته‌اند.

در فوریه، سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری در مرحله پیش از سری A از سوی Creandum انجام شد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که به درآمد سالانه ۱۷ میلیون دلاری و ۳۰ هزار مشتری پرداختی دست یافته است، در حالی که هزینه‌های آنها تنها ۲ میلیون دلار بوده است.

لاوابل با تنها ۴۵ کارمند تمام‌وقت، موفق به دستیابی به این رشد فوق‌العاده شده است. در این دور سرمایه‌گذاری، چندین سرمایه‌گذار معروف از جمله مدیران شرکت‌های بزرگ مانند Klarna و HubSpot حضور داشته‌اند.

بیشتر کاربران لاوابل از بخش غیرتکنیکال هستند و از این پلتفرم برای ایجاد پروتوتایپ‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند با توسعه‌دهندگان همکاری کنند و نرم‌افزارهای با جزئیات بیشتری بسازند. بر اساس اعلام این شرکت، نزدیک به ۱۰ میلیون پروژه تا کنون در این پلتفرم ایجاد شده است.

لاوابل همچنین به دنبال این است که تبدیل به ابزاری برای ایجاد اپلیکیشن‌های با کیفیت تولیدی شود که بتوانند پایه‌گذار کسب‌وکارهای کامل باشند. آنتون اوسیکا، مدیرعامل این شرکت، در بیانیه‌ای گفت: “هر روز، بنیان‌گذاران و اپراتورهای با ایده‌های نوآورانه با این دیوار روبرو هستند: آن‌ها توسعه‌دهنده‌ای برای پیاده‌سازی سریع و آسان دیدگاه خود ندارند.”

به تازگی، اوسیکا اعلام کرد که به عنوان یک سرمایه‌گذار فرشته به استارتاپی نرم‌افزاری که به‌طور آشکار با “لاوابل” ساخته شده، پیوسته است. همچنین، وی از درآمد ۳ میلیون دلاری اپلیکیشنی که توسط یک شرکت بزرگ آموزشی در برزیل با استفاده از لاوابل ساخته شده، در مدت ۴۸ ساعت خبر داد. این فرصتی جدید برای رشد بیشتر لاوابل است که تا کنون مشتریان شرکتی از جمله Klarna و HubSpot را نیز به خود جذب کرده است.

تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا