شرکتهای نوپای تولید ویدئو با هوش مصنوعی، لاما (Luma) و رانوی (Runway)، به دنبال فرصتهای جدید فراتر از استودیوهای سینمایی هستند. بر اساس گزارشهای منتشرشده از سوی وبسایت The Information، این شرکتها توجه خود را به بازارهای دیگری معطوف کردهاند و در حال مذاکره با شرکتهای فعال در زمینه رباتیک و خودروهای خودران هستند.
لما، بهخصوص، به دنبال ایجاد مدلهای سهبعدی هوش مصنوعی در اوایل سال ۲۰۲۴ است. هدف این طرح، توسعه مدلهایی است که قادر به درک و تعامل با محیط پیرامون خود باشند. این رویکرد، نشاندهنده استراتژی بلندمدت لاما در جهت گسترش درآمدها و ورود به زمینههای جدید فناوری است.
از سوی دیگر، رانوی نیز به دنبال بهرهبرداری از بازارهای بازیهای ویدئویی بهعنوان منبع درآمدی جدید است. این شرکتها با هدف افزایش تنوع در منابع درآمد و استفاده از فناوریهای پیشرفته، بهطور جدی به بررسی فرصتهای تازه پرداختهاند.
ما در بینا ویرا، نظارت بر این تحولات را ادامه خواهیم داد و اطلاعات بیشتری در خصوص پیشرفتهای این شرکتها و تاثیرات آنها بر صنعت هوش مصنوعی و رسانههای دیجیتال ارائه خواهیم کرد.